وجود ۱۵ پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در لرستان
کد خبر: 3727595
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

وجود ۱۵ پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۵ پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در استان وجود دارد، عنوان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در گرو تخصیص اعتبارات مربوطه است.

وجود 15 پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان سه‌شنبه، 12 تیرماه در نشست با کتابداران شهرستان چگنی، به تشریح اهمیت و جایگاه مطالعه و یادگیری در تعالیم دین مبین اسلام پرداخت و اظهارکرد: اهمیت آموختن و یادگیری در تعالیم دینی ما تا بدانجاست که پیامبر اکرم(ص) دستور داد تا اسیران جنگ بدر را به شرط آموختن سواد خواندن و نوشتن به مسلمانان آزاد کنند.
وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را رسالت عمده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برشمرد و بر پیگیری جهت گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان و به‌ویژه در مناطق روستایی تاکید کرد.
فضل‌الله شیخی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چگنی نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، گزارشی از وضعیت کتابخانه عمومی امام حسین(ع) این شهرستان ارائه کرد و در ادامه کتابداران این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکارها و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداخند.
همچنین تاکید بر راه‌اندازی کتابخانه عمومی بخش ویسیان، پیگیری در خصوص تعیین کتابدار کتابخانه عمومی روستای چم‌پلک، تجهیز کتابخانه شهرستان به منابع کمک درسی و پیگیری جهت ساخت سالن مطالعه کتابخانه عمومی امام حسین(ع) از مهم‌ترین مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
در پایان نیز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی امام حسین(ع)، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مربوط به این کتابخانه قرار گرفت.

وجود 15 پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در لرستان

فرشته طهماسبی همچنین در دیدار با سید موسی خادمی، استاندار لرستان کمبود فضای مطالعه را یکی‌از مسائل و مشکلات عمده در حوزه کتاب و کتابخوانی استان برشمرد و پیگیری نهادها و سازمان‌های مربوطه همچون سازمان راه و شهرسازی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص را خواستار شد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون 15 پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در استان وجود دارد، عنوان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در گرو تخصیص اعتبارات مربوطه است.
سیدموسی خادمی، استاندار لرستان نیز در این دیدار بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی و نقش سازنده آن در تکامل جوامع بشری تاکید کرد و در خصوص پیگیری جهت رفع مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان قول مساعد داد.
وی همچنین بر تسریع در روند تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای استان و به‌ویژه تکمیل و افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تاکید کرد.

انتهای پیام

captcha