برق‌رسانی به 6 بقعه متبرکه لرستان
کد خبر: 3677971
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

برق‌رسانی به 6 بقعه متبرکه لرستان

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت برق لرستان برق‌رسانی به روستاها را یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان ذکرکرد و گفت: در این راستا برق‌رسانی به ۸۱ روستا و شش امامزاده سطح استان، طی امسال انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فریدون خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان شنبه، نهم دی‎ماه در مراسم افتتاح نیروگاه برق خرم‌آباد در سخنانی با بیان این‌که لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی‌ شده و در این راستا از سوی شرکت توزیع برق استان پروژه‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرارگرفته است، گفت: یکی‌از طرح‌های در دستور کار این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی کاهش تلفات برق در استان به میزان ۱۰.۵ درصد بود که با اقدامات صورت گرفته این عدد در سال گذشته به ۱۰.۴۴ درصد و بالاتر از اهداف پیش‌بینی‌شده رسید.
وی برق‌رسانی به روستاها را یکی دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان برشمرد و عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته ما توانستیم طی سال گذشته یک‌ششم از بودجه کشور در این حوزه را برای استان جذب کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به برق‌رسانی به ۸۱ روستا و شش امامزاده سطح استان، عنوان کرد: به‌لحاظ تعداد، لرستان سومین استان و همچنین به‌لحاظ حجم کار درزمینه برق‌رسانی به روستاها اولین استان کشور طی سال گذشته بودیم.
خودنیا در ادامه سخنان خود با اشاره به نصب کنتورهای «فهام» و یا قرائت از راه دور برق در استان نیز، گفت: در این زمینه نیز لرستان تنها استان کشور در نصب این کنتورها بوده است.
وی با اشاره به احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده برق در استان نیز تصریح کرد: این نیروگاه‌ها نیز از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوده که عملیاتی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به راندمان بالای نیروگاه‌های تولید پراکنده برق بیان داشت: این نیروگاه‌ها ۷۵ درصد راندمان دارند و این درحالی است که سایر نیروگاه‌ها ۳۵ درصد راندمان دارند.

captcha