جامعه مسلمانان آمریکا: جائی نمی‌رویم و با تبعیض مقابله می‌‌کنیم
کد خبر: 3545175
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
خطاب به ترامپ اعلام شد؛

جامعه مسلمانان آمریکا: جائی نمی‌رویم و با تبعیض مقابله می‌‌کنیم

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، در پی پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که مسلمانان آمریکا که در این کشور زندگی می‌کنند، هیچ جایی نخواهند رفت.

جامعه مسلمانان آمریکا: جائی نمی‌رویم و با تبعیض مقابله می‌‌کنیم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «PRNewswire»، در این بیانیه‌ آمده است: ما مسلمانان به عنوان شهروندان این کشور، نتیجه این فرآیند دمکراتیک را که سبب کنار هم ماندن ما با نام یک کشور شده است، می‌پذیریم و با رئیس‌جمهور جدید برای پیشرفت کشور همکاری می‌کنیم.
نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در این بیانیه افزود: صر‌‌ف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخاب پیروز شد، مسلمانان آمریکا اینجا می‌مانند. ما جایی نمی‌رویم و مرعوب و حاشیه‌نشین نیز نمی‌شویم. به امید خدا، جامعه مسلمانان به تلاش خود برای مقابله با تبعیض و برقراری عدالت و حمایت از آزادی‌ها و حقوق مردم آمریکا ادامه می‌دهد.

وی گفت: مسلمانان آمریکا همچنین به فعالیت‌های خود برای ارتباط بیشتر با پیروان دیگر ادیان و فرهنگ‌ها و ایجاد پل‌های ارتباطی و همکاری ادامه خواهند داد.
نهاد عوض خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور جدید آمریکا باید به بالاترین استاندارد در دفاع از حقوق تمامی افرادی که مقیم این کشور هستند، پایبند باشد درست همانگونه که قانون اساسی آمریکا این امر را تضمین می‌کند. افرادی‌که می‌ترسند باید بدانند که آمریکا خانه آن‌ها و خانه فرزندانشان است. این آینده شماست، هیچ جایی نخواهید رفت، شما مثل دیگر آمریکایی‌ها از حقوق و مسئولیت‌های مشابهی برخوردارید.
در این بیانیه آمده است: ما از رئیس‌جمهور جدید می‌خواهیم که مطابق قوانین، حامی حقوق همه مردم این کشور باشد.
دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها از منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا و نیز لزوم کنترل مسلمانان ساکن این کشور سخن گفت و سبب افزایش چشمگیر احساسات منفی علیه مسلمانان آمریکا در این مدت شد.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی پیش از انتخابات کمپینی را برای دعوت از مسلمانان به شرکت در انتخابات به منظور تلاش برای جلوگیری از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا راه‌اندازی کرده بود.
captcha