اصل تمدن و علم‌آموزی ریشه در مسائل دینی دارد
کد خبر: 3456180
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
درویش‌پوز:

اصل تمدن و علم‌آموزی ریشه در مسائل دینی دارد

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به این‌که پیامبر(ص) می‌فرماید:علم‌آموزی را حتی در کشورهای بیگانه نیز جستجو کنید، گفت: اصل تمدن و علم‌آموزی ریشه در مسائل دینی ما دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، دبیر ستاد اقامه نماز لرستان، دوشنبه، دوم آذرماه، در جشنواره جهاد علمی سازمان بسیج علمی پژوهشی لرستان و جشنواره خلاقیت و ابتکارات سازمان بسیج محلات و محلات لرستان که در تالار ابن سینای شهید رحیمی لرستان برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) در یکی از سخنان خود می‌فرماید: افتخارم در این دنیا این است که بسیجی هستم و عشق و علاقه‌ای که امام با کلمه بسیج داشت ریشه در گذشته دینی ما دارد.
وی افزود: امام علی(ع) بسیجی نمونه‌ای بودند که همیشه در همه لحظه‌ها و مکان‌ها و در عرصه‌های مختلف در رکاب پیامبر(ص) حاضر بودند.
درویش‌پور با اشاره به این‌که بسیج قبل‌از این‌که یک تشکل باشد یک تفکر است، بیان کرد: تشکل و تفکر بسیجی را با هم مساوی با نقطه اعتلای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است .
دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به این‌که می‌طلبد که بسیج یک خیز علمی بردارد، تصریح کرد: دلایلی را که ابن‌سینا برای خداشناسی می‌آورد توسط غربی‌ها نیز کپی‌برداری شده و این سبب شد که تصمیم گرفتند یک خیز علمی بردارند و در عرصه‌های مختلف علمی پیشرفت کنند .
وی با اشاره به این‌که پیامبر(ص) می‌فرماید: علم‌آموزی را حتی در کشورهای بیگانه نیز جست‌وجو کنید، افزود: اصل تمدن و علم‌آموزی ریشه در مسائل دینی ما دارد.

captcha