امر به‌معروف و نهی از منکر دخالت در زندگی دیگران نیست
کد خبر: 3305627
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
غلامی:

امر به‌معروف و نهی از منکر دخالت در زندگی دیگران نیست

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم احیای امر به‌معروف و نهی از منکر گفت: افراد جامعه از کنار خیلی از مسائل به سادگی می‌گذرند و به بهانه این‌که در زندگی دیگران نباید دخالت کرد دست از امر به‌معروف و نهی از منکر می‌کشند این درحالی است که این امر مانند نمازهای یومیه، روزه گرفتن و بسیاری اعمال دیگر واجب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با موضوع سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مداحان شهرستان خرم‌آباد که سه‌شنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه آگاهی و بصیرت در جامعه اسلامی است چراکه مداحان کسانی هستند که می‌توانند در این مسیر قدم برداشته حرف و قلم بزنند.
وی با اشاره به این‌که تبلیغات لرستان در سال 93 در راستای تحقق شعار سال جزء 4 استان برتر کشور بوده است، ادامه داد: سال گذشته جلسه‌هایی با حضور رئیس فرق و ادیان کشور و با حضور بیش‌از 460 نفر از مربیان پرورشی استان برگزار شد که با استقبال زیاد و تقاضای ادامه کلاس‌ها روبرو شد.
حجت‌الاسلام غلامی مداح را شمشیر اهل‌ بیت(ع) دانست و عنوان کرد: مداح می‌تواند ارزش‌های دینی را به نحو احسن ارائه کند و این نکته را باید در نظر داشت که زمان آن فرا رسیده است که خود را مخاطب سخنان مقام معظم رهبری قرار دهیم و از چارچوبی که در حوزه دین برای خودمان درست کرده‌ایم، خارج شویم.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، با اشاره به این‌که برخی از افراد امر به‌معروف و نهی از منکر را سبک می‌شمارند و بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند، تصریح کرد: افراد جامعه از کنار خیلی از مسائل به سادگی می‌گذرند و به بهانه این‌که در زندگی دیگران نباید دخالت کرد دست از امر به‌معروف و نهی از منکر می‌کشند این درحالی است که این امر مانند نمازهای یومیه، روزه گرفتن و بسیاری اعمال دیگر واجب است.
وی با بیان این‌که در زمینه اعتیاد در حوزه فرهنگی کم‌توجهی شده است، اظهار کرد: این ضعف از اسلام و حکومت اسلامی و رهبری نیست بلکه از افرادی است که صندلی‌های ریاست را در دست گرفته‌اند اما به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.
غلامی با اشاره به این‌که یکی از فلسفه‌های قیام کربلا افول غیرت دینی بود، تصریح کرد: کسی را نمی‌توان در جامعه پیدا کرد که مگران مسئله اعتیاد نباشد اما کار انجام نمی‌دهند که این می‌تواند ناشی از بی‌غیرتی دینی باشد چراکه در دین ما آمده است که هرگونه صدمه زدن انسان به خود گناه محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که مداح حقوقی نمی‌گیرد اما پرچم اسلام را برداشته است، عنوان کرد: زمانی‌که یک فرد مداح می‌شود باید ابزار کار را داشته باشد که یکی از این ابزارها آیه‌های قرآن و سپس فتاوای مراجع تقلید، نظر حوزه دین و علم است.
وی با اشاره به این‌که اگر در این حوزه فرهنگی کار کنیم تقاضا برای مواد مخدر کم می‌شود، بیان کرد: ما باید فعالیت‌های فرهنگی را افزایش دهیم و امروز را دیروز مقایسه کنیم اگر تقاضا کم یا متوقف شده است پس موفق شده‌ایم.
غلامی با بیان این‌که ما باید خودمان را در برابر تحقق شعار سال مسئول بدانیم، ادامه داد: سازمان تبلیغات در راستای تحقق شعار سال که هم‌دلی و هم‌زبانی است با تمام ادارات رابطه خوبی را برقرار کرده است به‌طوری‌که ضمن ارائه نظر و راه‌کار در اجرا نیز با ان‌ها همگان است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اظهار کرد: ما میراث‌دار خون شهدا هستبم لذا وظیفه داریم که چه ابلاغ کنند و چه ابلاغ نکنند در این مسیر گام برداریم.

captcha