کتابی از جنس شیطان/ انتشار «آیات شیطانی» در راستای سیاست اسلام‌هراسی بود
کد خبر: 2845202
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
به‌بهانه سالروز صدور حکم اعدام سلمان رشدی؛

کتابی از جنس شیطان/ انتشار «آیات شیطانی» در راستای سیاست اسلام‌هراسی بود

گروه اجتماعی: کتاب «آیات شیطانی» سلمان رشدی با اهانت به آیات قرآن‌ کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) در راستای سیاست اسلام‌هراسی منتشر شد، هدف دشمنان این است که اسلام ناب حاکم نشود و بین مسلمانان تفرقه باشد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امروز 25 بهمن مصادف است با سالروز صدور حکم اعدام  الهی و تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مجازات شرعی نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، سلمان رشدی.

سلمان رشدی در سال 1326 شمسی مصادف با سال 1947 در شهر بمبئی هند و در یک خانواده مسلمان متولد شد. در سیزده سالگی جهت تحصیل به انگلستان مهاجرت کرد و مدتی با نوشتن مقالات تبلیغی در انگلستان به تأمین مخارج زندگی پرداخت و بعد شناسنامه‏ انگلیسی گرفت و تبعه‏ آن‌جا شد.رشدی در طول زندگی در انگلستان به بی‏‌دینی و بی‏‌اعتقادی مطلق رسید و در نهایت منکر خدا شد و این عقیده را رسماً بیان کرد.

در مهرماه ۱۳۶۷ کتابی تحت عنوان «آیات شیطانی» به قلم «سلمان رشدی» که در قالب رمان، آکنده از اهانت‏‌ها و افترائات ننگین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و خانواده و اصحاب شریف ایشان بود، و اسلام و قرآن را با تعابیر سخیف توصیف کرده بود، در لندن توسط انتشارات وایکینگ وابسته به مؤسسۀ پنگوئن انتشار یافت.

کتاب این نویسنده که هندی تبار بود، ابتدا در هندوستان جلب توجه کرد و انتشار و توزیع آن به‌علت اعتراضات مسلمانان در هند ممنوع شد.

در ماه‏‎های دی و بهمن جمع زیادی از مسلمانان مقیم انگلیس ابتدا در شهر برادفورد و سپس لندن در تظاهرات خشمگینانه‏‌ای به اقدام دولت انگلیس در حمایت از انتشار این کتاب موهن شدیداً اعتراض کردند. دامنة اعتراضات مردمی به هند و پاکستان گسترش یافت تا آن‌که روز ۲۳ بهمن در جریان تظاهرات هزاران پاکستانی در مقابل مرکز فرهنگی آمریکا در اسلام‌آباد، شش تن از تظاهر کنندگان کشته شدند و ده‏‌ها تن نیز مجروح شدند.

به‌رغم گذشت چهار ماه از انتشار این کتاب و افزایش اعتراضات مسلمانان، دولت‏‌های انگلیس و آمریکا از تداوم توزیع و انتشار آیات شیطانی حمایت می‏‌کردند و این پیام را با رفتار خود به جهان اسلام می‏‌فرستادند که برنامه‏‌های جدید دیگری برای گسترش ابعاد حملات تبلیغی و فرهنگی علیه اسلام و مسلمانان آغاز خواهند کرد.

پس از توزیع گستردۀ کتاب موهن آیات شیطانی، همراه با تبلیغات هماهنگ و تشویق‏‌های محافل صهونیستی، از گوشه و کنارجهان صدای اعتراض مسلمانان افزایش یافت؛ از سویی هشدارهایی به ناشران داده شد و از سوی دیگر، اقداماتی حقوقی برای محدود کردن نشر و انتشار کتاب و محکومیت رشدی صورت گرفت و نقدهایی نیز بر این کتاب نوشته شد.

البته طراحان و حامیان این اقدام، نه‌تنها به این هشدارها توجهی ننمودند، بلکه بر دامنه تبلیغات خود افزودند تا جایی‌که مقدمات نامزد نمودن این کتاب برای جوایز ادبی مهم اروپا مطرح شد. شبکة گستردة توزیع این کتاب در بیشتر کشورهای اروپایی، آمریکایی و بعضی کشورهای آسیایی، با قراردادهای کلان برای ترجمه و توزیع آن، به تلاش پرداختند و در عرصة تبلیغاتی و با ایجاد حلقه‏‏‌های محافظتی، به حمایت علنی از او پرداختند.

با آشکار شدن تصمیم و ارادۀ غرب برای زمینه‌‏سازی یک جنگ صلیبی نوین و انهدام هویت فکری و فرهنگی مسلمانان با سخیف‌‏ترین شیوۀ ممکن، امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ با صدور حکم الهی و تاریخی خود، مجازات شرعی نویسنده و ناشران این کتاب را بیان کرد و سد استواری در برابر سیل مهیبی که دشمنان اسلام در صدد راه انداختن آن بودند، بنیان نهاد.

امام خمینی(ره) برای ریشه‏‌کن کردن فتنه‌‏ای که در صورت گسترش جان هزاران مسلمان دیگر را به خطر می‌‏انداخت و می‌‏توانست آتش جنگ‏‌های مذهبی را در سراسر جهان شعله‏‌ور سازد، با قاطعیت حکم خداوند متعال را اعلام کرد تا این توطئه بسیار خطرناک در آغاز نابود شود.

صدور حکم امام با استقبال گسترده‌‏ای در سراسر جهان اسلام روبه‌رو شد و همۀ مسلمانان را در دفاع از عزت و هویت دینی خود متحد و منسجم ساخت.

گروه‌‏های مختلف مسلمانان در تمامی نقاط جهان، به خروش و حرکت درآمدند و با ابراز نفرت و انزجار خویش از این دسیسه استعماری، خواستار محاکمه رشدی، و جمع‏‏‌آوری و ممنوعیت چاپ وانتشار این کتاب شدند.

صدور حکم امام در سال ۶۷ دامنه‏‌ها و ابعاد جنگی پنهان را آشکار ساخت که با پیشتازی انگلیس برای تخریب بنیان ایمان و اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان در حال شکل‌گیری بود و در گام اول با توهین و تعابیر ضداخلاقی علیه مقدسات، غیرت و توان مقاومت فرهنگی مسلمانان را مورد هجوم قرار داده بود تا زمینۀ حرکت‏‌های شدیدتر و وسیع‌تر بعدی فراهم شود.

حکم امام خمینی(ره) که ابتدا در برخی رسانه‏‌ها فتوا خوانده می‏‌شد، از نظر هدف‏‌گیری انگلیس به‌عنوان پیش‌قراول هجوم غرب علیه اسلام و مسلمانان، یادآور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی در زمان قاجار نیز بود که ضربه‏‌ای مؤثر بر استعمار انگلیس در ایران وارد ساخت.

سلمان رشدی، از آن‌جا که از والدینی مسلمان زاده شده، مرتد فطری محسوب شد و به‌دلیل اظهار و انتشار مطالب توهین‌آمیز نسبت به مقدسات دین مبین اسلام، محکوم به اعدام شد.

ترویج اسلام هراسی با فرقه‌تراشی و اهانت به مقدسات

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا لرستان، با اشاره به ۲۵ بهمن‌ماه سالروز صدور حکم امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها استکبار جهانی سیاست اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند.

وی با بیان این‌که اسلام‌هراسی گاهی با فرقه‌تراشی و ایجاد فرقه‌های باطل مثل القاعده و داعش و گاهی نیز در قالب اهانت به مقدسات انجام می‌شود، تصریح کرد: دشمنان اسلام با معرفی اسلام دروغین در قالب فرقه‌های داعش و القاعده و آتش زدن کتاب مقدس قرآن و کشیدن کاریکاتور پیامبر گرامی اسلام به‌دنبال ترویج اسلام‌هراسی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی نیز با اهانت به آیات قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام در راستای سیاست اسلام‌هراسی منتشر شد، افزود: هدف دشمنان این است که اسلام ناب حاکم نشود و بین مسلمانان تفرقه باشد.

اگر اسلام ناب حاکم شود منافع استکبار جهانی به خطر می‌افتد

میرعمادی با اشاره به این‌که اگر اسلام ناب حاکم شود منافع استکبار جهانی به خطر می‌افتد، اظهارکرد: تکلیف مسلمانان این است که در این شرایط متحد، بیدار و هوشیار بوده، اسلام را ار منابع اصلی گرفته و تحت تاثیر جنگ های روانی قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: امروز تحولات منطقه به نفع اسلام و مسلمانان بوده و تحولات ایجاد شده زمینه را برای گسترش بیداری اسلامی فراهم کرده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: امروز با تشکیل شورای ریاست جمهوری در یمن انقلاب مردم این کشور پیروز شده و دیگر مردم خود سرنوشت شان را تعیین می‌کنند.

میرعمادی با اشاره به این‌که پادشاه عربستان امروز تحت‌تاثیر شدیدترین شرایط قرار گرفته است، گفت: فشارها و احساس خطر از جانب گروه‌های تکفیری زیاد شده و پادشاه عربستان به وحشت افتاده است.

وی یادآور شد: در مصر نیز کشتارها و درگیری‌ها حاکمیت این کشور را تحت‌تاثیر قرار داده و همه این مسائل زمینه گسترش بیداری اسلامی را فراهم خواهد کرد.

captcha