ایده‌پردازی و اظهارات نخبگان در برنامه‌ریزی مدیران لحاظ شود
کد خبر: 1462426
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
معاون استاندار لرستان:

ایده‌پردازی و اظهارات نخبگان در برنامه‌ریزی مدیران لحاظ شود

گروه اجتماعی: توسعه فرهنگی و اجتماعی، مستلزم بهره‌گیری از ایده‌ها و توانمندی نخبگان و فرهیختگان جامعه در سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان، شامگاه دوشنبه، 28 مهر در جلسه چگونگی مشارکت نخبگان در مسائل فرهنگی و اجتماعی استان که در سالن اجلاس استانداری برگزار شد، افزود: دولت در مسیر تحقق خواسته‌های مردم باید محور فعالیت‌های خود را بر برنامه‌های پژوهش‌محور و کارشناسی شده و طرح‌هایی با ضمیمه توجیه علمی قرار بدهد و جامعه را در مسیر اعتدال و عقلانیت قرار بدهد.
وی مردمی بودن را مهم‌ترین ویژگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: ما معتقدیم که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقشی کلیدی در اداره کشور داشته باشند که اگر در بخش‌های مختلف فعال باشند دستگاه‌های دولتی می‌توانند بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های خود را به آن‌ها واگذار کنند.
شاهرخی ادامه داد: ما هرگز نباید از قدرت گرفتن سازمان‌های مردم‌نهاد هراسی داشته باشیم زیرا انقلاب ما با تلاش و پیگیری مردم به ثمر نشست لذا باید عرصه برای حضور مردم باز شود، همچنین ngoهایی که پیرو ولایت‌فقیه باشند می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و این قابلیت را دارند که تا جایی پیش بروند که در شکل‌گیری دولت‌ها و نحوه اداره کشور اثرگذار باشند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار عنوان کرد: رفع بحران‌های اقتصادی استان لرستان مستلزم احیای ظرفیت‌های تعطیل شده این استان است لذا در این راستا بیش از 18 پروژه مهم در حال راه‌اندازی هستند به‌طور مثال پروژه کشت و صنعت خرم‌آباد با اعتبار 200 میلیون دلار که توسط یک سرمایه‌گذار عربستانی تأمین شده در تاریخ 15 آبان‌ماه فعالیت خود را مجدداً آغاز می‌کند و برای تعداد 1000 نفر، شغل مستقیم و 2000 نفر شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.
محمد شاهرخی اضافه کرد: برج‌های دوقلوی خرم‌آباد با اعتبار سه هزار میلیارد ریال، طی سه سال آینده احداث خواهند شد که این گام مؤثری در جهت جذب سرمایه‌گذار،  توریست و به تبع اشتغال‌زایی خواهد بود؛ همچنین بنا شده که 77 پروژه استان که پیشرفتی بالای 70 درصد دارند، ظرف دو سال آینده تکمیل باشند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر راه‌آهن بعد از 10 سال در سه قطعه با 900 نفر شاغل  در خرداد ماه سال‌جاری شروع به‌کار کرده، آزادراه خرم‌آباد ـ اراک که 50 کیلومتر فاصله استان را به اراک و به تبع تهران نزدیک‌تر می‌کند در 4 قطعه فعال شده است و ما خرسندیم که استان لرستان جز امن‌ترین استان‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذار است و به‌زودی شاهد بهبود وضعیت اقتصادی استان خواهیم بود.
شاهرخی عنوان کرد: به منظور توسعه فرهنگی و اجتماعی استان نیاید نقش بی‌بدیل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش که خواستگاه نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند را  نادیده گرفت، بزرگ‌ترین خسران برای مدیران نظام عدم بهره‌گیری از اظهارات صاحبان فکر و همکاری داوطلبانه نخبگان است لذا هرگز نباید ظرفیت‌های مردمی و استعدادهای جوشان نخبگان را به حاشیه راند.

captcha