امنیت عمومی از نیازهای جدی و حقوق اولیه شهروندی است
کد خبر: 1460133
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
معاون استاندار لرستان:

امنیت عمومی از نیازهای جدی و حقوق اولیه شهروندی است

گروه اجتماعی: شاهرخی با اشاره به این‌که امنیت عمومی یکی از نیازهای جدی و حقوق اولیه شهروندی است، گفت: با توجه به شاخص‌هایی که شورای امنیت ملی طی یک سال گذشته اعلام کرده است، لرستان جایگاه بالایی از لحاظ امنیت دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان، سه‌شنبه، 22 مهر در نشست کارگروه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن استانداری برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیرخم، اظهار کرد: خداوند به ما توفیق عنایت کند که جهت منویات ائمه اطهار(ع) گام برداریم و از سربازانی باشیم که در این زمینه خدمت می‌کنیم و در طول عمر خود ثابت‌ قدم باشیم.
وی با بیان این‌که کارگروه امنیت عمومی و حقوق شهروندی از مهم‌ترین کارگروه‌های استان لرستان است، مشروط بر این‌که همه ما به اهمیت آن پی برده باشیم و به وظایفی که در این خصوص داریم عمل کنیم، افزود: اگر جلسات ما فقط براساس تکلیف انجام شود و خروجی نداشته باشد همان تشکیل ندادن جلسات بهتر است؛ چراکه ما در این جلسات باید خروجی را به بحث بگذاریم تا نتایج مؤثری داشته باشد.
معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که امنیت عمومی یکی از نیازهای جدی و حقوق اولیه شهروندی ماست، اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به شاخص‌هایی که شورای امنیت ملی طی یک سال گذشته اعلام کرده است، استان لرستان جایگاه بالایی از لحاظ امنیت دارد.
وی تصریح کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی که در خط مقدم برقراری امنیت در استان هستند، در هفته نیروی انتظامی نتایجی را در رابطه با برتری رتبه استان لرستان در کاهش آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف خبر دادند و این‌که در شش ماهه اول هیچ موردی در این زمینه‌ها نداشتیم که جای امیدواری دارد.
شاهرخی با اشاره به این‌که از رتبه‌های نخست کشوری را در زمینه امنیت استان داریم، گفت: در رابطه با بحث سرقت‌های مهم 28 درصد کاهش جرم که سبب پیشرفت هشت پله‌ای استان در کشور شده و درمورد سرقت‌های خُرد 35 درصد کاهش سرقت و هشت پله رتبه استان ارتقا پیدا کرده است و شرایط ممتازی داریم و اعلام می‌کنیم که استان لرستان از استان‎های امن کشور به حساب می‌آید.
معاون سیاسی لرستان ادامه داد: این امنیت را مدیون سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم که با حضور جدی خود در عرصه امنیت استان و جلوگیری از فعالیت‌های ضدانقلابی و ناامنی، امنیت استان را تأمین کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که نصب دوربین‌های مداربسته نیروی انتظامی در سراسر شهر سبب بالا بردن ضریب امنیتی شهر شده است، عنوان کرد: پوشش سراسری نقاط شهر در راستای بالا بردن حقوق اولیه شهروندی است و نیاز اولیه شهروندان در جهت تأمین امنیت اجتماعی آن‌هاست.
شاهرخی در رابطه با بحث امنیت عنوان کرد: از دستگاه‌های ذیربط و اعضای شورای تأمین، اطلاعات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج که در زمینه همت کرده‌اند تشکر می‌کنم.
معاون سیاسی استاندار لرستان عنوان کرد: درد ما که تنها درد هم نیست، مراجعات مردم به نهادهای دولت است که در آن‌جا هم باید توجه جدی به بحث حقوق شهروندی صورت بگیرد تا جایی که امام راحل(ره) نیز مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانند و مفهوم ارباب رجوع این است که مردم را به‌عنوان ارباب خود تلقی کنیم.
وی اضافه کرد: فلسفه حضور ما خدمت بی‌منت رساندن به مردم است؛ چراکه ما حقوق می‌گیریم که خدمتی انجام دهیم و اگر خدمات شایان توجهی نباشند هم در دنیا و هم در آخرت باید پاسخگو باشیم.
شاهرخی در رابطه با شرح وظایف نهادها عنوان کرد: شرح وظایف دستگاه‌ها در این رابطه با تأسی از برنامه‌های ملی ـ استانی شده ارسال شده است تا دستگاه‌ها وظایف خود را برای خدمت مطلوب‌تر به شهروندان که خود نیاز به یک مهندس و کنترل مجدد است را به‌درستی انجام دهد.
معاون سیاسی استاندار لرستان تصریح کرد: روند اشتباه خیلی از دستگاه‌ها این است که زمان ابلاغ برنامه‌های جدید در قالب بخشنامه‌های جدید، همان برنامه‌ها در بخشنامه‌های قبلی را نیز اجرا می‌کنند و هیچ کس نمی‌خواهد مسیر را کنترل کند و به‌دنبال کوتاه کردن راه نیست، اگر دستگاه‌ها مسیر را تعریف کنند که مردم در بدو ورودشان بدانند چه‌کاری باید بکنند که در این خصوص شرکت‌ها آب، برق و گازعلی‌رغم بالا رفتن قیمت‌ها این کار را به‌خوبی انجام داده‌اند.
وی از دیگر مصوبات این نشست را ابلاغ بحث توجه به حقوق شهروندی به دیگر شهرستان‌ها دانست و عنوان کرد: فرماندارها به‌صورت جدی به شهرستان‌ها نتایج جلسات را اعلام کنند تا شهروندان دیگر شهرهای ما از این‌ها بهره ببرند.
شاهرخی عنوان کرد: از کمیته‌هایی که تشکیل داده‌ایم راضی نیستم؛ چراکه نسبت به وظیفه‌ای که در رابطه با حقوق شهروندی به آن‌ها اعلام شده پیشرفت چندانی ندارند و این درحالی‌است که خوراک جلسه براساس کار تحقیقاتی و کارشناسی است که در کمیته‌ها باید انجام شود و من از عملکرد کمیته‌ها به جز کمیته نظارتی چندان راضی نیستم.
معاون استاندار لرستان، با بیان این‌که جمعیت هدف ما در رابطه با بحث حقوق عمومی شهروندان در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اسقرار دارند، تصریح کرد: این دو دستگاه علاوه‌بر مشارکتی که در وظایف فراسازمانی انجام می‌دهند باید برنامه‌های درون سازمانی قوی و مدونی را داشته باشند؛ چراکه بزرگترین سرمایه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها وجود دارد همانند پلیس راهور که کودکان را در راستای آموزش به خانواده در قالب همیار آموزش می‌دهد، این دستگاه‌ها نیز وظیفه این‌چنین دارند.
وی در پایان عنوان کرد: رسانه‌ها نیز نقش بسیار قوی را ایفا می‌کنند در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی در رابطه با حقوق شهروندی و ما نیز به‌دنبال این هستیم که دستگاه‌هایی که در این زمینه پیشرفتی داشته‌اند به‌عنوان دستگاه‌های برتر معرفی کنیم و دستگاه‎هایی که کم‌کاری می‌کنند نیز مشخص می‌شوند تا توجه‌شان را به این امر بیشتر کنند.

captcha