ضرورت هدایت آمارهای قرآنی به‌سمت واقعی شدن
کد خبر: 1454445
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
فعال قرآنی لرستان مطرح کرد:

ضرورت هدایت آمارهای قرآنی به‌سمت واقعی شدن

گروه فعالیت‌های قرآنی: متأسفانه آمارهایی که در مورد فعالیت‌های قرآنی ارائه می‌شود تا حدودی غیر‌واقعی است و همین آمارهای غیر‌واقعی باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه قرآن استان می‌شود.

سیدمحمد شاهرخی، از قاریان و فعالان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با مشکلات مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: متأسفانه آمارهایی که در مورد فعالیت‌های قرآنی ارائه می‌شود تا حدودی غیر‌واقعی است و همین آمارهای غیر‌واقعی باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه قرآن استان می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مؤسسات قرآنی با مشکلات مالی مواجه هستند و مؤسسات و مراکز قرآنی فعالیت‌های خود را اغلب با حمایت‌ها‌ی مردمی پیگیری می‌کنند.
شاهرخی گفت: ادارت فرهنگی از طرح‌های قرآنی حمایت چندانی ندارند و همواره شاهد هستیم ارشاد استان اولویت اختصاص بودجه را به فعالیت‌های هنری می‌دهد و اگر طرحی نیز در حیطه قرآن برگزار می‌شود اغلب با هزینه شخصی خود مدیران مؤسسات انجام می‌گیرد.
این فعال قرآنی ادامه داد: از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گاهی اوقات کتبی به مؤسسات قرآنی اهدا می‌شود که اغلب این کتب ارتباطی به حوزه قرآن ندارند.
وی با بیان این‌که شناخت و معرفت لازمه کار در حیطه فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: قرآن از جنبه‌های مختلف مثل قرائت، ترجمه، توضیح، تفسیر و تأویل قرآن مطرح است که متأسفانه ما در حال حاضر در همان مرحله قرائت باقی مانده‌ایم و در زمینه ترجمه و تفسیر کار چندانی انجام نشده و می‌توان گفت شناخت ما نسبت به کتاب آسمانی تا حدود زیادی ضعیف است.
شاهرخی تبلیغات در حوزه قرآن را ضعیف دانست و گفت: لازم است وقتی یک مؤسسه قرآنی موفق به تربیت حافظان و یا قاریان ممتازی می‌شود بودجه و اعتبار لازم برای تجلیل از این حافظان و قاریان در اختیار مؤسسات قرار بگیرد تا آن‌ها انگیزه بیشتری در قرآن‌آموزان خود ایجاد کنند.

captcha