نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های قرآنی در لرستان شناسایی شود
کد خبر: 1454403
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
شاهرخی خواستار شد:

نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های قرآنی در لرستان شناسایی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) ‌لرستان با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی گفت: لازم است یک کارگروه تخصصی به‌منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین آسیب‌ها و نیازهای حوزه قرآن در لرستان تشکیل شود.

سیداسدالله شاهرخی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: متأسفانه در حوزه فعالیت‌های قرآنی در این استان آنچنان‌ که شایسته است تاکنون نقاط ضعف و قوت و آسیب‌ها و نیازها شناسایی نشده است.
وی اضافه کرد: اگر نیازها و آسیب‌های حوزه قرآن شناسایی نشود ما نمی‌توانیم حتی با تخصیص اعتبارات هنگفت هم وضعیت فعالیت‌های قرآنی در استان را سامان دهیم.
شاهرخی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از دانشجویان، اساتید و دانش‌آموزان و معلمان ما در سطح استان از نظر روخوانی و روان‌خوانی قرآن مشکل دارند به‌نحوی که در یک طرح تحقیقاتی از مجموع شش هزار دانش‌آموز، معلم، دانشجو و استاد که از نظر روخوانی و روان‌خوانی مورد سنجش قرار گرفتند تنها دو درصد آن‌ها توانستند بدون مشکل قرآن را از رو بخوانند.
مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که مهجوریت قرآن فقط مربوط به داشتن و یا نداشتن ساختمان‌های شکیل و بودجه و اعتبار نیست، اظهار کرد: مهجوریت قرآن این است که ما نمی‌دانیم اکثریت دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید ما هنوز از نظر روخوانی و روان‌خوانی قرآن مشکل دارند.
وی در پایان گفت: لازم است یک کارگروه تخصصی به‌منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین آسیب‌ها و نیازهای حوزه قرآن در استان تشکیل شود و آن‌چه حائز اهمیت است این است که با توجه به تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت همگانی شدن روخوانی قران داشته‌اند در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام پذیرد.

captcha