صدا و سیما در برنامه‌های خود ترویج فرهنگ قرآنی را مدنظر قرار دهد
کد خبر: 1453944
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
معاون استاندار لرستان:

صدا و سیما در برنامه‌های خود ترویج فرهنگ قرآنی را مدنظر قرار دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: شاهرخی عملکرد صدا و سیمای استان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی را ضعیف دانست و گفت: صداوسیما باید میان برنامه‌های پر مخاطب خود بحث‌های کوتاه اما اثرگذاری را در حوزه قرآن به هم استانی‌ها ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان پنجشنبه، سوم مهر در نشست شورای هماهنگی قرآن و عترت استان لرستان که با حضور فعالان قرآنی در استانداری برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در همه زمینه‌ها موفق و بر مشکلات در حوزه‌های مختلف فائق آییم لازمه آن تقویت باورهای دینی است.
وی با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه دین در حل معضلات و مشکلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه قرآن لازم است به‌طور جدی در بحث قرآن و فعالیت‌های مربوط به آن وارد شویم.

لزوم تشکیل کارگروه تخصصی و اتاق فکر در حوزه قرآن و عترت

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: در بخش‌های مختلف کارگروه‌ها و اتاق‌های فکری را در استانداری تشکیل داده‌ایم که جای اتاق فکر و کارگروه تخصصی قرآن خالی است و باید نسبت به تشکیل این کارگروه تخصصی نیز اقدام کرد.

گستره فعالیت شورای قرآن و عترت لرستان باید در تمام استان باشد

شاهرخی با تاکید بر این‌که گستره فعالیت شورای قرآن و عترت لرستان باید در تمام استان باشد، گفت: لازم است طی نامه‌ای از فرمانداران شهرستان‌های استان خواسته شود نسبت به تشکیل جلسه شورای هماهنگی قرآن و عترت اقدام و جلسات این شورا هر 30 تا 45 روز باید در استان برگزار شود.
وی اضافه کرد: هر یک از دولت و مردم نباید انتظار داشته باشند فعالیت‌های قرآنی به‌طور کامل به مردم و یا به دولت واگذار شود، باید هر دو بخش برای برنامه‌های قرآنی پای کار بیایند چراکه اعتبارات بخش دولت به‌تنهایی جوابگوی بخش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نیست.
معاون استاندار لرستان در بخشی از سخنانش با اشاره به نقش تأثیرگذار صدا وسیما بر اذهان مردم عملکرد صدا و سیمای استان در در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی را ضعیف دانست و تصریح کرد: صدا وسیما باید در برنامه‌های فرهنگی به محتوا توجه داشته باشد  و در میان برنامه‌های پر مخاطب خود بحث‌های کوتاه اما اثر گذاری را در حوزه قرآن به هم استانی‌ها متذکر شود چرا که گاهی تذکر یک نکته می‌تواند قلب انسانی را تسخیر و مسیر زندگی او را تغییر دهد.
وی در ادامه با بیان این‌که تا کنون اقدامات کم اما مثبتی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گرفته است، عنوان کرد: کم بودن این اقدامات و تلاش‌ها به معنای نادیده گرفتن فعالیت‌های قبلی نیست چرا که در گذشته علی‌رغم وجود امکانات کم تلاش‌هایی برای ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در کشور صورت گرفته است.
شاهرخی تمامی دستگاه‌های اجرایی را ملزم به برگزاری برنامه مدون قرآنی در طول هفته کرد و تصریح کرد: به‌زودی طی بخشنامه‌ای دستورالعمل اجرای این طرح به ادارات ارسال می‌شود و مدیران باید یک روز در هفته برنامه‌ای مشخص و مدون را با حضور تمامی پرسنل اداره خود داشته و حضور کارکنان از این برنامه را در ارزشیابی‌های اداری لحاظ کنند.
معاون سیاسی ـ ‌امنیتی استانداری لرستان در ادامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به‌عنوان بانیان فرهنگی جامعه یاد کرد و افزود: این دستگاه‌ها نیز باید با یک برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌های مستمری را در حوزه قرآن و عترت داشته باشند.
وی با تاکید بر این‌که گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید از ریزترین محافل تا ادارات و دستگاه‌های کلان اجرایی استان عملیاتی شود، اضافه کرد: در هر فصل از سال باید یک برنامه ویژه علاوه بر برنامه‌های مستمر و همیشگی در زمینه قرآن در استان داشته باشیم و علاوه براین در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان نیز باید یک برنامه ملی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تدوین و اجرایی شود.

captcha