مسئول جدید ستاد عتبات عالیات گناوه منصوب شد
کد خبر: 1443205
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

مسئول جدید ستاد عتبات عالیات گناوه منصوب شد

گروه اجتماعی: مسئول جدید ستاد عتبات عالیات شهرستان گناوه طی آئینی با حضور امام‌‌جمعه این شهرستان و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام‌‌جمعه گناوه با بیان اینکه ساخت ضریح مطهر خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) به‌عنوان یکی از آثار معنوی استان است، اظهار کرد: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) از سال 92 کلید خورد و تا به امروز 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده مرحله ساخت ضریح خیمه‌گاه قمر بنی‌هاشم(ع) به پایان خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در ادامه در رابطه با هزینه ساخت ضریح نیز افزود: مجموع هزینه ساخت ضریح بالغ بر سه میلیارد تومان است که تا کنون دو میلیارد و نیم آن تأمین شده است و نزدیک به یک میلیارد و نیم از هزینه ساخت ضریح با همت مردم اهل بیت دوست استان تأمین شده است و همچنین، در ساخت ضریح دو کیلو طلا و سه کیلو نقره به‌کار رفته که تماماً از طریق کمک‌های نقدی و طلاجات اهدایی مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام‌‌جمعه گناوه نیز در این آئین با بیان اینکه مردم جنوب از دیرباز ارادت و محبت ویژه‌ای نسبت به اهل بیت‌(ع) داشته‌اند، بیان کرد: قطعاً انجام چنین کارهایی مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است و ما شاهد آن هستیم که دشمن در عراق و جاهای دیگر در صدد تخریب و نابودی شعائر و نماد اسلامی شیعه به بهانه شرک است.

امام‌‌جمعه گناوه در ادامه اظهار کرد: شعائر از ریشه شعیره به معنای نشان و علامت است و خداوند بزرگداشت شعائر الهی را مورد تأکید قرار می‌دهد و در جای جای قرآن کریم از آن سخن می‌گوید و اگر وجود مقدس اهل بیت‌(ع) نبود، امروز شعائر الهی هم نبود و ایشان و آثارشان از شعائر الهی است.

وی اظهار امیدواری کرد: به همت و یاری مردم بزرگوار شهرستان گناوه و استان بوشهر هرچه سریع‌تر مراحل ساخت ضریح به پایان برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه ضمن تشکر و خداقوت به دست‌اندرکاران این پروژه، پیشنهاد کرد: بعد از اتمام این پرژه مردم اهل بیت دوست و شریف این شهرستان بتوانند یک شب میزبان ضریح مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس قمر بنی‌هاشم(ع) باشند.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین، از تلاش‌های سیدمحمد موسوی، مسئول سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات بندر گناوه تقدیر و رضا ابراهیم‌زاده، به‌‌عنوان مسئول جدید این ستاد شهرستانی منصوب شد.

captcha