لزوم توجه برنامه‌ریزان قوای مقننه و مجریه به صنعت اقتصادپایه کشاورزی
کد خبر: 4212400
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
امام جمعه برازجان عنوان کرد:

لزوم توجه برنامه‌ریزان قوای مقننه و مجریه به صنعت اقتصادپایه کشاورزی

امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این شهر گفت: بهبود تولیدات گیاهی و گسترش صنعت کشاورزی اقتصادپایه در اولویت دستور کار و برنامه‌ریزی قوای مقننه و مجریه و مجموعه‌های دانش‌بنیان علمی و دانشگاهی باشد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، امام جمعه برازجان، ۷ اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این شهر، هفته عقیدتی ـ سیاسی و روز گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت و اظهار کرد: پروردگار عالم هستی به‌عنوان آموزگار پیامبران و اولیای الهی بوده است که هدفش از تعلیم و تعلم آموزه‌های الهی، در واقع رشد و تربیت و ارتقای بشریت مطابق سبک زندگی قرآنی و توحیدی و رعایت عفت و شریعت اسلامی بوده است. 

امام جمعه برازجان با اشاره به تفسیر آیه یازدهم سوره مبارکه هود «إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ»، افزود: صبر، مقاومت و پايدارى در برابر خطرات و حوادث ناگوار در زندگی و داشتن تقوا و ایمان قوی در واقع از بهترين مصاديق عمل صالح است و به اذن‌الله وسيله‌ آمرزش گناهان می‌شود.

وی، آبادانی و توسعه صنایع مختلف را حرکت عقلانی در جهت بهبود رونق اقتصادی و معیشت خانواده‌ها دانست و عنوان کرد: شهرستان دشتستان با توجه به استعداد فراوان در عرصه مزارع و باغات کشاورزی، نیازمند توجه همه‌جانبه مسئولان ملی و استانی است لذا باید بهبود تولیدات گیاهی و گسترش صنعت کشاورزی اقتصادپایه در اولویت دستور کار و برنامه‌ریزی قوای مقننه و مجریه و مجموعه‌های دانش‌بنیان علمی و دانشگاهی باشد.

حجت‌الاسلام مصلح نیز در خطبه‌های این هفته شهر برازجان بر شفافیت کاری تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اعضای هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد و گفت: با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیر برخوردار، واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب کشور و به خصوص شهرستان‌‌های استان بوشهر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان ادامه داد: در شرایطی که شهرستان‌های جغرافیای جنوب ایران و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا واگذاری سهام باشگاه ورزشی و فوتبالی استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری فوتبالی‌ها شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

وی ابراز کرد: به‌عنوان امام جمعه شهر برازجان نیز از موضع‌گیری به‌حق دکتر ابراهیم رضایی، نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کنم که این اتفاق، یک اقدام و ظلمی آشکار است.

خطیب جمعه برازجان افزود: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی، درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر و وسایل سرمایشی ندارند و مجموعه‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند، می‌خواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس، خرج یک تعداد باشگاه‌داران فوتبالی و سلبریتی‌های پُرخرج شود لذا از مسئولان بازرسی و نظارتی مربوطه درخواست می‌شود جلوی این ظلم و تبعیض را بگیرند.

وی با گرامیداشت نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با مشارکت مردمی توانست در مسائل سیاسی مانند انتخابات و حضور در صحنه‌ها، آرمان‌ها و دستاوردهای مختلف این نظام را به اوج رسانید.

حجت‌الاسلام مصلح در ادامه تصریح کرد: صحنه جهانی شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته یا در آستانه ظهورند، از جمله شکست سیاست‌های آمریکا و ...؛ اکنون آمریکا با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می‌دهند دست و پنجه نرم می‌کند.

امام جمعه برازجان با تبریک دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس، گفت: روز دهم اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال استبدادی بود که توسط شاه عباس صفوی، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری اقدامی فرهنگ‌سازانه و گفتمان‌سازانه در تقابل تحریف‌گری نظام سلطه درخصوص جعل اصطلاح خلیج عربی در جهت سیاست شیطانی و خدشه‌دار نمودن استقلال ملی ایران اسلامی است.

وی ابراز کرد: خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می‌شناسند. همچنین قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح(ع) بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.

این مقام مسئول با تبریک روز جهانی کار و کارگر، گفت: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است. جوانانی که به آفرینش‌های صنعتی اشتغال دارند، این‌ها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته مادی نمی‌تواند با آن مقایسه شود. در این خصوص در دهه دوم چشم‌انداز، باید پیشرفت فناوری کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: تأکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و ... است، به خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد لذا مهم‌ترین عیوب در اقتصاد کشور، استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور است نتیجه این‌ها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوان‌ها، رکود ازدواج و بحران در مسئله جوانی جمعیت، فقر درآمدی در طبقه ضعیف و امثال آن است.

مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان با تبریک فرا رسیدن سالروز گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت در طول تاریخ، نشر معارف دینی و توحیدی است و بالاترین خیانت در واقع محروم‌کردن انسان‌ها از حقایق دینی و آموزه‌های الهی و سبک زندگی قرآنی است، آن‌گاه، خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.

امام جمعه برازجان افزود: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد؛ جهاد در برابر تحریف، الحاد، انحراف و التقاط.

حجت‌الاسلام مصلح ابراز کرد: این دانشمند بزرگ سنگر حوزه و دانشگاه، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود. با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت‌ و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه‌ خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد. شهید مرتضی مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد؛ باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد؛ حقایق ناب را باز گفت؛ کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

وی به تبیین جایگاه والای آموزگاری در سنگر تعلیم و تربیت نسل جوان پرداخت و گفت: معلم تراز انقلاب اسلامی، محور تحول بنیادی در آموزش و پرورش است و از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است. لذا معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان‌ها هم نایل شود.

خطیب جمعه برازجان ابراز کرد: همچنین طبق آیات و روایات متعدد جایگاه بسیار رفیعی برای معلم و مربی ذکر شده و مسئولیتی خطیر برای او در نظر گرفته شده تا بتواند همانند انبیا به تربیت صحیح اسلامی افراد بپردازد. همچنین امام خمینی(ره) در تبیین اهمیت جایگاه معلمی، آن‌ را در ردیف شغل خدا و پیامبر قرار می‌دهد و می‌فرماید «شما معلمین، یک شغل بسیار بزرگ دارید که همان شغل الله است، و یک مسئولیت بسیار بزرگ دارید که همان مسئولیت انبیا است.»

وی ادامه داد و گفت: مقام معظم رهبری نبر در دیدار با فرهنگیان و دانشگاهیان در هفته معلم فرمودند: «قدرت، اعتبار و آبروی کشور، بیش از هرچیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند.». مقام معظم رهبری در تکریم شخصیت و ویژگی‌های مطلوب معلم تراز انقلاب اسلامی می فرمایند: «یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی برسد، به رفاه و غنا برسد، به علم و تفوّق علمی منتهی شود، اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ بشری دهد، باید این زیرساخت اصلی را درست کند؛ زیرساخت تعلیم دوران کودکی و نوجوانی. این، شأن معلم است.»

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha