مرتبط بودن تنها 10 درصد نمایشگاه قرآن با نهادهای مردمی
کد خبر: 1405383
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
حجت‌الاسلام مطهریان بیان کرد:

مرتبط بودن تنها 10 درصد نمایشگاه قرآن با نهادهای مردمی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با انتقاد از اینکه در نمایشگاه قرآن به مؤسسات و نهادهای مردمی بهایی داده نمی‌شود، بیان کرد: تنها 10 درصد از نمایشگاه به نهادهای مردمی مرتبط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: توجه به کمیت نباید مسئولان قرآنی و متولیان برپایی نمایشگاه را از کیفیت غافل کند.

توجه به حضور علاقه‌مندان از استان‌ها در نمایشگاه قرآن

وی با بیان اینکه در رابطه با زمان برپایی نمایشگاه باید به حضور علاقه‌مندان از استان‌ها توجه بیشتری شود، افزود: دوری مسیر و واقع شدن زمان برپایی این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان باعث سخت شدن حضور علاقه‌مندان به این نمایشگاه می‌شود.

مطهریان در رابطه با مکان برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: با توجه به تناسب نمایشگاه قرآن با مصلی، این مکان برای برپایی این نمایشگاه مناسب است، اما باید توجه داشت که این نمایشگاه خللی در برگزاری نماز جمعه ایجاد نکند.

برگزاری جشنواره قرآنی همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن

مدیر مسئول مهد قرآن جوادالائمه(ع) یزد در ادامه تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان در راستای بهر‌ه‌مندی بیشتر بازدیدکنندگان از فضای نمایشگاه داد، برگزاری جشنواره‌ای مانند جشنواره خوارزمی در مدت زمان برپایی این نمایشگاه است.

وی افزود: علاقه‌مندان، خادمان، فعالان، قاریان قرآنی و... با شرکت در این جشنواره می‌توانند کل خلاقیت و محصولات یک ساله خود را عرضه کرده و در پایان این جشنواره از برترین‌ها تجلیل شود.

مطهریان با انتقاد از اینکه در این نمایشگاه به مؤسسات و نهادهای مردمی بهایی داده نمی‌شود، تصریح کرد: تنها 10 درصد از نمایشگاه به نهادهای مردمی مرتبط است و نیاز است این توجه به نهادهای مردمی و بهره‌مندی از ظرفیت این گروه افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه مهد قرآن جوادالائمه(ع) یزد با توجه به هزینه‌بر بودن و مسافت تنها یک بار موفق شده است تا در این نمایشگاه حضور یابد، اظهار کرد: در نمایشگاه قرآن با توجه به فضا و اهمیتی که به مؤسسات قرآنی ـ مردمی قائل می‌شدند، از نظر کمیت و کیفیت مطلوب نبوده است.

عضو هیئت مؤسس بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با تأکید بر نیاز استان‌ها به برپایی چنین نمایشگاهی در استان‌ها، بیان کرد: بهتر است که اداره بخش نهادها و مؤسسات مردمی به اتحادیه تشکل‌های قرآنی واگذار شود.

توجه نمایشگاه قرآن به ظاهر تا محتوا

وی در پایان تصریح کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیشتر به ظاهر توجه شده است تا محتوا، در حالی باید در این نمایشگاه با محوریت قرآن به محتوا توجه بیشتری شود.

مطالب مرتبط
captcha