برگزاری آزمون کتبی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 1404388
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

برگزاری آزمون کتبی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته جاری، برگزاری مرحله اول آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از سوی سازمان دارالقرآن و اعلام اسامی برخی مدیران نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رویدادهای قرآنی هفته جاری با اعلام خبر آغاز به کار فعالیت ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بود. ستاد خبری این دوره از مسابقات قرآن با همکاری جمعی از خبرنگاران و نویسندگان فعال رسانه از هفته جاری تلاش خود را آغاز کرده است تا مجموعه‌ای از اطلاعات، اخبار، گزارش‌ها و برنامه‌های قرآنی را به منظور ایجاد فضای معطر قرآنی در سطح جامعه در اختیار عموم مردم و رسانه‌ها قرار دهد.
اعلام برنامه‌های طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» از دیگر رویدادهای قرآنی روزهای نخستین، هفته جاری بود؛ طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» با هدف توسعه برنامه‌های قرآنی در مراسم اعتکاف امسال از 13 تا 15 ماه رجب به همت سازمان دارالقرآن الکریم در مساجد کشور اجرا می‌شود که در طول اجرای این طرح در هر مسجد یک مربی قرآن آقا و یک مربی قرآن خانم حضور داشته و برنامه‌های متعدد قرآنی را با مشارکت معتکفان اجرا می‌کنند.
برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» شامل اصلاح قرائت نماز، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یک صفحه از قرآن و برنامه تلاوت قرآن است.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از 5 تا 12 خرداد
در نخستین روزهای هفته جاری، زمان برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از 5 تا 12 خردادماه اعلام شد که این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن همانند سال گذشته در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
همچنین، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته جاری با اشاره به زمان ثبت نام از نمایندگان کشورهای جهان برای حضور در این مسابقات گفت: قاریان و حافظان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی تا اول خردادماه برای ثبت نام و حضور در این مسابقات فرصت دارند.
19 اردیبهشت‌؛ برگزاری آزمون مرحله اول طرح اعطای مدرک به حافظان
آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن امروز، جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار ‌شد. کارت ورود به جلسه این آزمون‌ها از روز دوشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم توزیع شده است.
در هر یک از استان‌ها به غیر از استان‌های تهران و اصفهان ــ به دلیل گستردگی جغرافیایی و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان ــ یک حوزه امتحانی در نظر گرفته شده بود.

معرفی مدیران و مسئولان کمیته‌های نمایشگاه قرآن
همچنین، طی هفته جاری و با حکم معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، سیدامیرمسعود شهرام‌نیا به عنوان مجری طرح نمایشگاه قرآن کریم و محمد مولانوروزی به عنوان رئیس کمیتۀ فعالیت‌های هنری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم معرفی شدند.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه قرآن کریم طی هفته جاری اعضای کمیتۀ قراردادها و نظارت بر طرح‌های بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را نیز منصوب کرد؛ جلیل صادقی‌زاده، سهراب حمیدی و اصغر امیرن به عنوان اعضای کمیته قراردادها و نظارت بر طرح‌های نمایشگاه قرآن معرفی شدند.
پیش از این اسامی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، رئیس کمیتۀ خادمان قرآن کریم، حمیدرضا داوودآبادی فراهانی، رئیس کمیتۀ تشکل‌های قرآنی ـ مردمی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس کمیتۀ محافل و مراسم، سیدضیاء هاشمی، رئیس کمیته دانشگاهیان و حمید صابر فرزام، رئیس کمیتۀ روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اعلام شده بود.
غلامرضا نوعی، رئیس کمیته بخش مکتوب، مهرداد آگاهی، رئیس کمیتۀ بین‌الملل، مهدی باقری، رئیس کمیتۀ کودک و نوجوان، حبیب ایل‌بیگی، رئیس کمیتۀ سینما از دریچۀ ماورا، ملیحه‌سادات موسوی، رئیس کمیتۀ بانوان، محمدرضا معینی، رئیس کمیتۀ علمی دانشگاه و محمد نعیمایی، دبیر همایش قرآن‌نویسان از دیگر مدیران نمایشگاه قرآن هستند که اسامی آنها پیش از این اعلام شده بود.

آغاز بیست و سومین دوره مسابقات قرآن بسیج
همچنین، بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج از 17 اردیبهشت‌ماه در استان گلستان آغاز شده و تا شنبه، 20 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و با حضور 400 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.
مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج، در سطوح پایگاه، حوزه، ناحیه و سپاه استان سال گذشته برگزار شد تا در نهایت مجموع برگزیدگان این مراحل به مرحله کشوری راه یابند. برای این دوره از مسابقات سعی شده است تا با انتخاب هیئت داوران قوی و بین‌المللی به ارتقاء سطح مسابقات کمک شایانی کرده باشیم.

همچنین برگزاری دومین جلسه ستاد بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز از دیگر رویدادهای مهم قرآنی هفته جاری بود که این جلسه، بعد از ظهر 17 اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران بخش‌‌های مختلف این دوره از نمایشگاه در محل این معاونت برگزار شد که برای دریافت مباحث مطرح شده این جلسه اینجا را کلیک کنید.

captcha