جنگ غزه 200 روزه شد؛ اکتفای سازمان ملل به ابراز نگرانی
کد خبر: 4211906
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

جنگ غزه 200 روزه شد؛ اکتفای سازمان ملل به ابراز نگرانی

در حالی که تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی، وارد دویستمین روز خود شده، سهم سازمان ملل در قبال گسترش جنایات جنگی در غزه به ابراز نگرانی، محدود و صرفاً هشدارهایی درباره تأثیرات جنگ بر سلامت روانی ساکنان این منطقه صادر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، علاوه بر تشدید حمله‌های همه جانبه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، یورش‌های بامدادی امروز، 4 اردیبهشت نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری با هدف ممانعت از گسترش شعله مقاومت به این منطقه همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شرقی خان‌یونس در جنوب نوار غزه را با توپخانه گلوله باران کرد که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم بی‌دفاع منجر شد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز به صورت گسترده شمال نوار غزه را بمباران کردند. این حمله‌های هوایی خیابان الثلاثینی واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت. علاوه بر حمله‌های هوایی، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

این حمله‌های وحشیانه محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه را نیز هدف قرار داد. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی هم به سمت سواحل اردوگاه النصیرات حمله کرده و این منطقه را گلوله باران کردند.

رئیس بیمارستان دولتی اریحا نیز بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: شادی عیسی جلایطه (۴۴ ساله) پدر سه فرزند بر اثر گلوله‌های اشغالگران در اریحا به شهادت رسید. او برادر فادی جلایطه (۴۶ ساله) است که چهارشنبه گذشته وارد بیست و چهارمین سال زندگی خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد. فادی به ۲۵ سال حبس محکوم شده و پدرش در حالی که وی اسیر بود، درگذشت.

در عین حال تنس اینگرام، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در گزارش خود وضعیت کودکان در نوار غزه را دردناک و غم‌انگیز توصیف کرد و نسبت به پیامدهای درازمدت تجاوزگری رژیم صهیونیستی بر سلامت جسمی، رشد و سلامت روانی کودکان این منطقه هشدار داد.

 سخنگوی یونیسف در منطقه رفح در جنوب نوار غزه اظهار کرد که کودکان نوار غزه بدون داشتن مکان امنی که بتوانند به آن پناه ببرند در درگیری‌ها و آسیب‌های متوالی و مداوم ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه سرگردان شده‌اند.

جنگ غزه 200 روزه شد؛ اکتفای سازمان ملل به ابراز نگرانی

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که همچنان تعداد زیادی از پیکرهای شهدای فلسطینی در زیر آوار منازلشان قرار دارد و گروههای امداد و نجات نتوانسته اند آنها را از زیر آوار بیرون آورند.

انتهای پیام
captcha