نشست خبری «دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران» برگزار شد
کد خبر: 4211782
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
صبح امروز؛

نشست خبری «دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران» برگزار شد

نشست خبری «دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران» صبح امروز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و دبیرکل دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار شد.

نشست خبری «دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران»

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری «دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران»، صبح امروز، دوشنبه 3 اردیبهشت ماه، در معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.
 
مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در ابتدای این نشست اظهار کرد: دانشگاه تهران امسال جشن نود سالگی خود را در شرایطی برگزار می‌شود که سنت آموزش دانشگاهی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود. دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور و میراث‌دار آموزش عالی وظیفه دارد این وظیفه را پیگری کند و پیوست آموزش عالی را پیش ببرد.
 
وی افزود: امسال نود رویداد بزرگ را در دانشگاه تهران برگزار خواهیم کرد که یکی از آنها نمایشگاه کار است. سال گذشته اولین دوره نمایشگاه کار را برگزار کردیم و امسال دومین دوره آن را از ۲۱ تا ۳۱ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بیان کرد: باید دانشجویان علاوه بر گذراندن دوره‌های تئوری با حلقه صنعت هم پیوند برقرار کنند. دانشگاه تهران تلاش کرده تا عامل اتصال دانشجویان به صنعت باشد و همکاران من در معاونت مهارت‌آموزی این موضوع مهم را به خوبی پیش برده‌اند.
 
شهبازی ادامه داد: شرکت‌هایی به منظور مهارت‌آموزی اعلام آمادگی کرده‌اند. سال گذشته تجربه خوبی داشتیم و ان‌شاءالله امسال تجربه بهتر و کامل‌تری را به دست خواهیم آورد. تلاش می‌کنیم در دانشگاه با برگزاری اردوهای مهارتی که تقریباً هر هفته برگزار می‌شود، هم فضای تفریحی فراهم شود و هم دانشجویان با محیط کار آشنا شوند. نمایشگاه کار این فرآیند را بیشتر تسهیل کرده و پیشنهاد داریم وزارت علوم و دیگر نهادها در تسهیل‌گری امور کمک‌حال ما شوند تا نهضت مهارت‌آموزی در کشور شکل بگیرد.
 
وی تأکید کرد: سال گذشته دانشگاه تهران رویدادهای مختلفی را برگزار کرده و امسال هم ایده نود رویداد را خواهیم داشت که رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری به تشریح آن می‌پردازد. همچنین در هشتم خرداد مراسم اعطای نشان دانش را خواهیم داشت. در صبح هشتم خرداد جشن نود سالگی دانشگاه تهران را داریم و غروب هم جشن اعطای نشان دانش برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای دانشگاه تهران ایجاد اشتغال یک اولویت مهم است، گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده که اقبال به ادامه تحصیل کمتر شده و دانش‌آموزان بیشتر به دنبال جذب در بازار کار هستند. فارغ‌التحصیلان کارشناسی علاقه کمی به طی کردن مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند و به همین دلیل دانشجویان کارشناسی بیشترین مخاطبان نمایشگاه کار دانشگاه تهران هستند.
 
شهبازی تأکید کرد: مرجعیت علمی نکته برجسته‌ای است که در محافل دانشگاهی اشتراک نظری در آن وجود ندارد. آیین‌نامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که همه به صورت واحد در راستای مرجعیت علمی حرکت کنند. علم ماهو علم قشنگ است ولی از نظر ذاتی علم نافع راهگشاست. هرجا نیاز داخلی مطرح و احساس شد شرکت‌های صنعتی خلأ دارند دانشجویان ما این خلأها را برطرف کردند ولی در حوزه دانشی و مدیریتی همانند علوم برتر و پزشکی موفق نبوده‌ایم و دلیلش هم به خاطر فعالیت‌های جزیره‌ای است. امیدوارم با جهت‌دهی مناسب نوعی هم‌افزایی در این رابطه صورت گیرد و با مشارکت مردم و ذی‌نفعان در حوزه علم جهش اتفاق بیفتد.
 
فرشته امین، مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در این نشست با بیان اینکه بحث انتخاب نیروی انسانی و استخدام نیروی انسانی یکی از مباحث مهم و دغدغه سازمان‌ها و واحد‌های تولیدی است، گفت: همچنین پیدا کردن شغل مناسب هم به یک دغدغه برای دانشجویان تبدیل شده و به همین منظور نمایشگاه کار با هدف پاسخگویی به این دغدغه مهم برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اداره مهارت‌ دانشگاه تهران بیان کرد: امسال هم مانند سال گذشته دومین نمایشگاه دانشگاه تهران را در خرداد برگزار خواهیم کرد و بیش از صد واحد تولیدی و سازمان در این نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند. در این نمایشگاه رویارویی مستقیم کارفرمایان و کارجویان را خواهیم داشت. طبق رصدی که انجام دادیم کارفرمایان و کارجویان از دوره اول نمایشگاه ابراز رضایت کرده‌اند و این موضوع حاصل فعالیت مشترک صنعت و دانشگاه است و لذا تلاش خواهیم کرد که دومین دوره نمایشگاه بهتر از سال قبل برگزار شود.
 
فرشته امین درباره شعار نمایشگاه امسال گفت: «شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده» شعار محوری دومین دوره نمایشگاه کار دانشگاه تهران است. سازمان‌های بسیاری در پیش‌ثبت‌نام‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و با وجود اینکه تلاش شده از طیف وسیع‌تر سازمان‌ها استفاده کنیم ولی ملاک اصلی برای ما کسب و کارهایی هستند که بتوانند برای طیف وسیعی از کارجویان ایجاد شغل کنند.
 
وی با بیان اینکه امسال حضور استارت‌آپ‌ها را در دومین نمایشگاه کار را خواهیم داشت، افزود: امسال نشست‌های تاک‌شو را با توجه به استقبال دانشجویان خواهیم داشت. همچنین از شرکت‌هایی دعوت شده که برنامه‌های ویژه با موضوع سرگرمی و توأم با یادگیری را ارائه می‌دهند. 
 
مدیرکل مهارت‌ دانشگاه تهران ادامه داد: امسال مهمان‌های ویژه‌تری از هیئت دولت خواهیم داشت. از همینجا از سازمان‌ها و کسب و کارهایی که می‌توانند ایجاد شغل کنند در این نمایشگاه حضور به عمل آورند. امروز سامانه‌ای به منظور بارگزاری روزمه دانشجویان و کارجویان افتتاح خواهد شد و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه به رزومه کارجویان دسترسی خواهند داشت. 
 
فرشته امین بیان کرد: دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که در آن یک اداره‌کل با موضوع مهارت راه‌اندازی شده و تمام دغدغه ما ارتقای مهارت دانشجویان و کمک به اشتغال آنهاست. 
 
وی یادآور شد: سال گذشته ده هزار دانشجو از نمایشگاه اول بازدید کردند و پنج هزار روزمه ثبت شد. امسال تنوع فرصت‌های شغلی بیشتر خواهد بود و طیف وسیع‌تری از رشته‌ها و مشاغل را خواهیم داشت. سال گذشته مسابقه ایده برتر را داشتیم که واقعاً اتفاق مؤثری بود چون بعد از دور اول نمایشگاه توانستیم چند کمپ تخصصی برگزار کنیم.
انتهای پیام
captcha