شهید آوینی جایگاه هنر را بین مردم ارتقا بخشید
کد خبر: 4210851
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

شهید آوینی جایگاه هنر را بین مردم ارتقا بخشید

حسین محمودی‌فر با اشاره به دو شاخصه اخلاق‌مداری و ولایت‌پذیری شهید آوینی گفت: این شهید عامل حرکت هنر بین مردم را تعالی و ارتقا بخشید و زمینه انتقال هنر انقلاب به نسل‌های آینده را فراهم کرد.

حسین محمودی فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین محمودی‌فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، شامگاه سه‌شنبه، 28 فروردین‌ماه در همایش تجلیل از 51 هنرمند استان تحت عنوان «مهر و هنر» که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی و فکری شهید آوینی را به هنرمندان، به‌ویژه هنرمندان جوان توصیه کرد و گفت: اخلاق‌مداری و ولایت پذیری از شاخصه‌های رفتاری و عملی این شهید است که سرلوحه کارهای ایشان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: وجود دو شاخصه اخلاق و ولایت‌مداری باعث شد تا آثار تولیدی ایشان، جریان‌های دفاع مقدس را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر بکشد و نوجوانان و جوانانی که این ایام را درک نکردند، از این راه رشادت و فداکاری رزمندگان و شهدا را لمس کنند. شهید آوینی هنرمندی است که با جریان‌سازی‌های انجام داده زمینه انتقال هنر انقلاب به نسل‌های آینده را فراهم کرد.

محمودی‌فر شهید آوینی را عامل حرکت هنر به سمت مردمی شدن دانست و با بیان اینکه این حرکت باعث تعالی و ارتقای هنر شد، اضافه کرد: داشتن روحیه شجاعانه و ثبات قدم در جریان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث ماندگاری هنر انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس شد. فعالیت‌های جریان‌ساز این شهید معزز به‌گونه‌ای است که رهبر معظم انقلاب از این شهید به‌عنوان سید شهیدان اهل‌ قلم یاد کردند.

 وی با اشاره به اینکه راه و مسیر شهید آوینی و خلق آثار ماندگار در حوزه انقلاب و دفاع مقدس باعث شد تا نام و شخصیت ایشان ماندگار شود، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان هنرمند باید راه و مسیر این شهید گران‌مایه را الگو قرار داده و برای تحقق اهداف مهم انقلاب از آن بهره بگیرند.

منظومه فکری شهید آوینی؛ الگویی برای نوجوانان و جوانان

سالار جیریایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی، نیز در این همایش گفت: منظومه فکری و شخصیتی شهید آوینی می‌تواند الگویی برای نوجوانان و جوانان امروز باشد. هنر را قدرت فرهنگی نرم می‌دانیم که از این طریق می‌توان در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستاد؛ از این‌رو باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به تفاوت اتفاقات امسال هفته «هنر انقلاب اسلامی» نسبت به سال‌های قبل ادامه داد: ایجاد هم‌گرایی و هم‌افزایی بین دستگاهی باعث شد برنامه‌ها به‌صورت مشترک برگزار شده و شاهد برنامه‌های بهتر و فاخرتر با خروجی کارشناسی‌تر باشیم.

جیریایی سه محور مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردمی بودن را از مؤلفه‌های کاری و اصلی حوزه هنری دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب برنامه‌ها در مرکز استان انجام می‌شود، اما از شهرستان‌ها غافل نبوده و برگزاری برنامه‌هایی همچون برپایی کارگاه‌های آموزشی و... در دستور کار است. محور حرکتی حوزه هنری استان تا پایان سال 1403 روایت مفاخر هویت‌ساز است که انجام خواهد شد. 

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از هنرمندان مختلف تجسمی، گرافیک، خطاطی، موسیقی، فیلم‌سازی و مستند، آفرینش‌های ادبی، هنرهای تصویری، شبیه‌خوانی، هنرهای نمایشی، سرود، ادبیات پایداری، عکاسی، نقاشی، طراحی لباس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha