ژنرال مصری: دقت حملات ایران باعث بازدارندگی در مقابل اسرائیل می‌شود
کد خبر: 4210663
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳

ژنرال مصری: دقت حملات ایران باعث بازدارندگی در مقابل اسرائیل می‌شود

معاون اسبق سرویس اطلاعاتی مصر در سخنانی تأکید کرد که دقت عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی باعث بازدارندگی در مقابل این رژیم خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم: سرلشکر محمد رشاد، معاون سابق سرویس اطلاعات کل مصر و مسئول اتاق عملیات اطلاعاتی این کشور در جریان جنگ اکتبر 1973، در سخنانی در مورد حمله ایران به اسرائیل در شامگاه شنبه اظهار نظر کرد.

رشاد گفت حمله ایران به اسرائیل، صرف نظر از میزان تلفات، پیامی بود مبنی بر اینکه ایران توان رسیدن به عمق اسرائیل را دارد و نشان داد که ایران می‌تواند بدون اینکه به اهداف غیرنظامی آسیبی وارد کند، به اهداف نظامی اسرائیل ضربه بزند و این دقت بالای نظامی ایران باعث بازدارندگی در مقابل اسرائیل خواهد شد.

وی افزود: پیام دیگر ایران با این حمله این بود که رژیم صهیونیستی بدون آمریکا نمی‌تواند کاری انجام دهد و به تنهایی نمی‌تواند از خود دفاع کند.

رشاد در همین رابطه تصریح کرد: اسرائیل باید از این موضوع آگاه باشد و به تصمیمات و سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه پایبند باشد و در عین حال بدون تأیید آن در منطقه جنجال نکند و به مواضع آمریکا مبنی برعدم تشدید درگیری با ایران پایبند باشد.

این درحالی است که آمریکا با پاسخ به ایران موافقت نخواهد کرد و در هرگونه اقدام اسرائیل شرکت نخواهد کرد. هرچند که متعهد به دفاع از اسرائیل است. 

شنبه شب گذشته ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق، با استفاده از ده‌ها پهپاد و موشک بالستیک، حمله مستقیم به اسرائیل را در مقیاسی وسیع انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی و حمله آن به کنسولگری سفارت ایران در دمشق، نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران با ده‌ها پهپاد و موشک اهدافی را در خاک رژیم صهیونیستی با عنوان عملیات وعده صادق بمباران کرد.

انتهای پیام
captcha