فریب آگهی‌های استخدام جعلی را نخورید
کد خبر: 4209616
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
دانستنی‌های سایبری/ ۵۷

فریب آگهی‌های استخدام جعلی را نخورید

پلیس فتا درباره آگهی استخدامی جعلی هشدار داده و از شهروندان خواسته است در این زمینه هوشیار باشند و فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند.

فریب آگهی‌های استخدام جعلی را نخوریدبه گزارش ایکنا؛ افراد جویای کار در گذشته برای یافتن فرصت شغلی مناسب، در آگهی‌های روزنامه‌ها، به دنبال کار بودند و یا اینکه زمینه‌ای فراهم می‌شد تا در آزمون‌های استخدامی سازمان‌ها و نهاد‌ها شرکت کنند، اما با گسترده شدن فضای مجازی و استفاده اغلب کاربران از ابزار‌های دیجیتال و اینترنت همراه، شاهد ورود شیوه‌های مختلف تبلیغاتی در عرصه کاریابی هستیم. 

این روز‌ها هر جوان جویای کار کافی است در شبکه‌های مجازی و سایت‌های کاریابی عضو شده تا در میان انبوه آگهی‌های رنگارنگ، با فرصت‌های مختلف شغلی مواجه شود؛ اما آیا این آگهی‌ها واقعی است و می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ 

پلیس فتا در این زمینه هشدار داده و از شهروندان خواسته است در این زمینه هوشیار باشند و فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند؛ زیرا بیشتر آگهی‌های استخدام در فضای مجازی، غیرواقعی هستند و از سوی کاریابی‌های غیرمجاز با هدف سوء استفاده‌های مالی و اخلاقی منتشر می‌شوند.

کلاهبرداری و سرقت‌های غیرمجاز، پولشویی، فعالیت‌های غیر مجاز و غیرقانونی از مهمترین شیوه‌های کلاهبرداری در این زمینه به شمار می‌رود و کارفرما‌های غیر واقعی در فضای مجازی خود به دنبال کار بوده و با کلاهبرداری از کاربران، کسب درآمد می‌کنند. 

اغلب این آگهی‌ها با اخذ مبالغی به بهانه مصاحبه کاری و ثبت نام از کارجویان همراه است و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و پس از واریز وجه، دیگر پاسخگو نیستند.

برخی از آگهی‌های استخدامی جعلی به صورت پیامک همراه با لینک است که با وارد شدن، کاربر را به درگاه بانک برای واریز هدایت می‌کند و با این کار حساب فرد خالی می‌شود.

شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha