شیخ الازهر: بشریت نیازمند هدایت قرآن است
کد خبر: 4209034
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

شیخ الازهر: بشریت نیازمند هدایت قرآن است

شیخ الازهر در سخنانی تصریح کرد: حوادث تلخی که درحال حاضر رخ می‌دهد، ثابت می‌کند بشریت نیازمند هدایت قرآن است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنانی تأکید کرد: حوادث سختی که در حال تجربه آن هستیم، ثابت می‌کند بشریت هیچ گاه به اندازه اکنون به هدایت قرآن و کتب نازل شده محتاج نبوده است.

شیخ الازهر طی سخنرانی خود در مراسم شب قدر که توسط وزارت اوقاف مصر و در مرکز همایش‌های بین‌المللی المناره برگزار شد، تصریح کرد: دنیای معاصر ما رهبری عاقلانه را از دست داده است و بدون دلیل، حکمت، یا قوانین بین‌المللی، به‌طور تصادفی شروع به دست و پا زدن کرده و بی وقفه به سوی پرتگاهی درحال حرکت است که تاریخ تاکنون هرگز درباره آن نشنیده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از دهه‌ها روابط گفت‌وگوی تمدنی بین امت‌ها و ملت‌ها، گفت‌وگو به سرعت و به‌طور عجیبی جای خود را به درگیری و تنش داده است و این وضعیت اسفبار نیز به سرعت به درگیری مسلحانه تبدیل شده و تصویری بسیار عجیب و غیر عادی در تاریخ جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه از خود بر جای گذاشته است.

شیخ الازهر ادامه داد: قهرمانان این تصویر، رهبران سیاسی و نظامی با قلب‌های سختی هستند که خداوند رحمت را از آن‌ها دور کرده است؛ کسانی که ارتشی مجهز و مسلح به آخرین سلاح‌های کشتار جمعی که کارخانه‌های اروپایی و آمریکایی تولید می‌کنند را رهبری می‌کنند. آن‌ها با مردم غیر نظامی بی دفاعی روبرو می‌شوند که نمی‌دانند کشتار یا جنگیدن چیست. کودکان، زنان و بیماران بی‌دفاعی که اجسادشان در خیابان‌ها رها شده و یا اینکه در زیر آوار ساختمان‌های ویران‌شده باقی مانده است.

انتهای پیام
captcha