نهضت بزرگ آموزش قرآن و حفظ میراث اسلامی در الجزایر
کد خبر: 4208469
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

نهضت بزرگ آموزش قرآن و حفظ میراث اسلامی در الجزایر

وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر تأکید کرد که این کشور شاهد یک نهضت بزرگ در آموزش قرآن و فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش ایکنا به نقل از المسا، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر گفت که این کشور شاهد نهضتی بزرگ در زمینه آموزش قرآن و خدمت به کتاب خدا است.

بلمهدی که در افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات ملی حفظ تجوید و تفسیر قرآن کریم و بیستمین دوره مسابقات تشویقی حفظ قرآن کودکان سخن می‌گفت، افزود: نهضت قرآنی کشور از طریق گردهمایی حافظان قرآن در مسابقات قرائت، حفظ و تفسیر  که از طریق مساجد در طول سال و در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد که جایزه حفظ قرآن کریم و احیای میراث اسلامی الجزایر که نزدیک به دو دهه است برگزار می‌شود، با هدف کمک به حفظ میراث اصیل اسلامی است که الجزایر قدرت خود را از آن گرفته و رویکرد اعتدالی بدون تعصب و افراط‌گرایی را در پیش گرفته است. همچنین هدف این جایزه، تشویق کودکان الجزایری و دانش‌آموزان مدارس قرآنی که نزدیک به یک میلیون نفر هستند و کشف استعدادهای برتر این کشور برای نمایندگی الجزایر در سطح بین‌المللی است.

بلمهدی خاطرنشان کرد: مسابقه بین‌المللی احیای میراث اسلامی امسال به کمیاب‌ترین نسخه‌های خطی الجزایر که توسط پژوهشگران نگهداری می‌شود و به مطالعات محققان و دانش پژوهان کمک خواهد کرد، اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha