از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل
کد خبر: 4205377
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
با تحولات فلسطین

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به لبنان، مناطقی در جنوب این کشور را از طریق توپخانه و حمله هوایی هدف قرار داد. این درحالی است که به به گفته رسانه‌های رژیم اختلافات داخلی باعث شده تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ صهیونیست‌ها مطرح شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بخش‌های جنوبی خاک لبنان همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم یک مجتمع نظامی وابسته به حزب‌الله لبنان را در منطقه «القنطره» و یک موضع دیگر وابسته به حزب‌الله را در منطقه «یاطر» در جنوب لبنان هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الضهیره» واقع در شهرستان «صور» در جنوب لبنان و هدف قراردادن خانه‌ای مسکونی در این شهرک خبر داد.

خبرنگار المنار نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «یارین» و اطراف شهرک «الناقوره» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از بمباران شهرک «عدشیت» در جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

این در حالی است که رسانه‌های لبنانی ظهر امروز از حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو در مسیر میان شهر صور و الناقوره خبر دادند. «هادی مصطفی» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اردودگاه الرشیدیه شهر صور لبنان، طی حمله پهپادی امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

سخنرانی انتقادی فرمانده صهیونیست

اختلافات میان مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

در همین راستا فرمانده تیپ ۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود از مقامات سیاسی این رژیم به انتقاد پرداخت؛ موضوعی که از اختلافات شدید موجود میان سطوح نظامی و سیاسی این رژیم حکایت دارد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم با سخنرانی انتقادی فرمانده تیپ ۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی موافق نیست؛ زیرا محتوایی انتقادی نسبت به مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی داشته است.

بر اساس گزارش منابع عبری‌زبان، هرتزی هلیوی، رییس ستاد کل ارتش این رژیم با این فرمانده صهیونیست در خصوص انتقاداتی که نسبت به مقامات سیاسی داشته صحبت خواهد کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این فرمانده صهیونیست برای بیان توضیحات در خصوص محتوای سخنرانی خود فراخوانده خواهد شد.

از سوی دیگر منابع عبری‌زبان گزارش دادند که عمیت ساعر، رییس دایره تحقیقات حفاظت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی محرمانه اعلام کرده است که پس از انتشار نتایج تحقیقات داخلی ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص رخدادهای هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (روز آغاز عملیات طوفان الاقصی) از مقام خود استعفا خواهد داد.

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

حمله حزب‌الله لبنان به پادگان صهیونیستی با موشک «فلق»

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۵۰ عصر چهارشنبه سیزدهم مارس ۲۰۲۴ پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با موشک فلق هدف قرار دادند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی کفرشوبا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز هدف حمله موشکی حزب‌الله قرار گرفت.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ساعت ۵ عصر چهارشنبه به وقت محلی پادگان صهیونیستی «رامیم» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

همچنین حزب‌الله لبنان تأکید کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در مناطق مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی با استفاده از تسلیحات مناسب با یک پهپاد صهیونیستی مقابله کرده و این پهپاد را ناگزیر به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی کرده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از برخورد دست‌کم ۲ موشک به منطقه مرزی «سهل الحوله» واقع در «اصبع الجلیل» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

علاوه بر این آژیر هشدار در منطقه‌های اشغالی «حولاتا» و «راموت نفتالی» در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «مرکبا» در جنوب لبنان خبر داد

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

احتمال انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت از افزایش اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع سیاسی گزارش داد که بر اساس ارزیابی‌ها، در سایه راه و روش اداره کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، این کابینه تداوم نخواهد داشت.

این روزنامه عبری‌زبان تأکید کرد که در دوره پیشرو و در سایه بحران موجود بعد از جنگ غزه میان بنی گانتز و بنیامین نتانیاهو سرزمین‌های اشغالی شاهد تحولات سیاسی بزرگی خواهد بود.

با توجه به این اختلافات و بر اساس گزارش رسانه‌های عبری‌زبان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امکان انحلال کابینه جنگ و تفویض اتخاذ تصمیمات به کابینه اصلی این رژیم را بررسی می‌کند.

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

آوارگی 17 هزار کودک فلسطینی در غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که بر اساس برآوردهای انجام‌شده ۱۷ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه در کنار والدین خود نیستند و از آن‌ها به دور هستند.

همچنین آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که دست‌کم ۱۰ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه حداقل یکی از والدینشان را از دست داده‌اند.

همچنین «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مرکز توزیع کمک‌های آنروا در رفح گفت: حمله به مرکز توزیع کمک‌ها در غزه پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل در جریان اطلاعات به‌روز شده تأسیسات ما قرار گرفت.

لازارینی افزود: ارتش اسرائیل به اطلاعات به روزشده تمامی تأسیسات ما در نوار غزه از جمله ساختمانی که امروز در رفح هدف قرار گرفت دست پیدا کرده است.

همچنین آژانس آنروا در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به رفح اعلام کرد: در بمباران مرکز توزیع مواد غذایی در رفح واقع در جنوب نوار غزه از سوی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل یکی از کارکنان ما جان خود را از دست داد و دست‌کم ۲۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

اعتراف به سردرگمی سران تل‌آویو درجنگ غزه

یک مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در ارزیابی از سیاست جنگی شورای جنگ این رژیم در خصوص جنگ در غزه اذعان کرد که کابینه در جنگ با مبارزان فلسطینی در باریکه سردرگم است.

ژنرال «یائیر گولان» معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با اتحادیه رادیو و تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو راهبرد مشخص و سیاست تعیین کننده‌ای در قبال جنگ در غزه ندارد.

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های داخلی و خارجی نتانیاهو خاطرنشان کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه‌های واهی و برای حفظ موقعیت سیاسی خود به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده دائمی در اسرائیل است.

پیش از این نیز، روزنامه تایمز آف عبری گزارش داد که یک مقام بلندپایه صهیونیستی در سخنانی در واکنش به گزارشی نگران کننده از سوی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال سقوط کابینه نتانیاهو هشدار داده بود که کابینه نخست وزیر این رژیم با اوج گرفتن انتقادات داخلی علیه نتانیاهو پیرامون نحوه مدیریت جنگ در غزه «ممکن است هر لحظه در خطر براندازی» قرار گیرد.

پیش‌تر نیز نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی دورنمای سیاسی کابینه نتانیاهو همزمان با اوج گیری انتقادات داخلی از این رژیم گزارش داد که «بی‌اعتمادی صهیونیست‌ها درباره میزان توانمندی نتانیاهو در اداره کابینه در اراضی اشغالی پیش از جنگ و اینک با جنگ کنونی غزه بیش از پیش افزایش یافته است و اعتراضات برای برکناری وی و اجرای انتخابات جدید و تشکیل کابینه‌ای میانه‌روتر در اراضی اشغالی بیش از بیش محتمل به نظر می‌رسد.»

از حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تا احتمال فروپاشی کابینه جنگ اسرائیل

نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی: نتانیاهو در قدرت باقی نخواهد ماند

تازه‌ترین نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود نخواهد توانست مقام نخست‌وزیری را حفظ کند.

براساس این نظرسنجی که شبکه کان رژیم صهیونیستی انجام داده، در صورتی که انتخابات پارلمانی (کنست) در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، حزب «اردوگاه دولتی» به رهبری «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ و وزیر جنگ اسبق این رژیم خواهد توانست به تنهایی ۳۰ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را کسب کند.

براساس این نظرسنجی، محبوبیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، کاهش یافته و در صورت برگزاری انتخابات تنها خواهد توانست ۲۱ کرسی را به دست آورد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب یش عَتید (آینده‌ای هست) به ریاست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در صورت برگزاری انتخابات ۱۴ کرسی کسب خواهد کرد.

حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی نیز ۱۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

همچنین حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت داخلی» ۸ کرسی، احزاب اتحاد یهودیت توراتی (یهدوت هتوراه) ائتلافی از دو حزب سنت‌گرای یهودی آگودات اسرائیل و دگل تورات به رهبری «اسحاق گلدکنوف» و «موشه گافنی» ۷ کرسی، حزب فهرست یکپارچه به رهبری «منصور عباس» و حزب «امید جدید» به رهبری «جدعون ساعر»، حزب «ائتلاف الطیبی» هر یک ۵ کرسی کسب خواهند کرد.

براساس نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حزب «اسرائیل بیتینو» (اسرائیل خانه ماست) به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی ۱۱ و حزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» ۴ کرسی به دست خواهند آورد.

به دنبال طوفان الاقصی و ناتوانی رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی، مقبولیت بی بی در محافل سیاسی صهیونیست به شدت کاهش یافته و بسیاری آینده سیاسی وی را تاریک ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha