تذکر رهبر انقلاب برای خشکاندن ریشه اختلافات جریانی است + صوت
کد خبر: 4204845
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه:

تذکر رهبر انقلاب برای خشکاندن ریشه اختلافات جریانی است + صوت

حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی با اشاره به تذکر فوری رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس جدید مبنی بر پرهیز «سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند»، گفت: ایشان همواره بر ضرورت اختلاف سلیقه و نظر در شیوه‌ها و روش‌های حکمرانی تاکید داشتند اما آنچه با این تذکر مورد نهی قرار دادند، اختلاف نظر براساس منافع جناحی، حزبی و گروهی است که ریشه شیطانی و نفسانی دارد و باید آن را خشکاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا، به پیام مشارکت ۲۵ میلیونی ملت شریف ایران در انتخابات ۱۱ اسفند با توجه به اقدامات دشمن برای از رونق انداختن انتخابات و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: انتخابات 11 اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی، نقطه عطفی بود. دلیل آن نیز تهاجم بی‌سابقه جهانی با امپراتوری رسانه‌ای دشمنان بود.  

وی با بیان اینکه در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بیش از 40 درصد ملت شریف ایران در انتخابات مشارکت داشتند، گفت: لذا از این نظر با توجه به مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و برخی از مسائل دیگر در کشور، این سطح از مشارکت مردم، حضوری پرمعنا، نقش‌آفرین و مؤثر در عرصه جهانی قلمداد شده است.


بیشتر بخوانید:


تویسرکانی اضافه کرد: مسئولان کشور حتما این جهاد سیاسی و جهاد تمدنی مردم را قدر بدانند و تلاش کنند تا درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات در دوره‌های بعد به تراز انقلاب اسلامی برسد. 

وی افزود: میانگین درصد مشارکت در انتخابات در سطح جهانی بین 30 تا 40 درصد است و درصد مشارکت انتخاباتی در جمهوری اسلامی بالای 50 درصد است و باید به این توجه کنیم تا این نقص و کاستی مشارکت در انتخابات بعدی برطرف شود تا یک حضور پررنگ‌تر با مشارکت باشکوه‌تر را مشاهده کنیم. 

اختلاف براساس منافع جناحی ریشه‌های شیطانی دارد

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه به تذکر رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس جدید مبنی بر پرهیز از «سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند» به فاصله کمی از برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های رهبری امام خامنه‌ای، ایشان همواره به این نکته تأکید داشتند اختلاف سلیقه، اختلاف اندیشه، اختلاف در شیوه‌ها و روش‌ها در حکمرانی کشور بوده و باید باشد اما آنچه که مورد نهی ایشان قرار می‌گیرد، بحث اختلافات براساس منافع جناحی، حزبی و گروهی است. 

وی با تأکید بر ریشه‌های شیطانی اختلافات براساس منافع جناحی، حزبی و گروهی، تصریح کرد: این اختلافات ریشه آسمانی، رحمانی و ملکوتی ندارد. اگر نماینده‌ای در مجلس براساس ریشه‌های نفسانی و شیطانی سخن می‌گوید، معلوم است که شیطان مبدأ اختلاف، بدبینی، تفرقه، یأس و ناامیدی است. 

جهاد اکبر مسئولان و نمایندگان مجلس با شیطان درون

تویسرکانی با اشاره به اینکه اگر فردی با ریشه‌های آسمانی و ملکوتی نقطه نظرات خود را بیان کند، قطعا او منبع نور، امید، انرژی، هم‌افزایی، همدلی و تفاهم می‌شود، اضافه کرد: لذا ریشه‌های شیطانی را باید خشکانید و با آن مبارزه کرد. بنابراین هر نماینده مجلسی بُعد شیطانی، نفسانی، هوا و هوس خود را باید مدیریت و کنترل کند و بُعد رحمانی، آسمانی، ملکوتی و فطرت توحیدی‌اش را تقویت کند که «لا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُم».

وی تأکید کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس باید با شیطان درون، جهاد اکبر و مبارزه کنند تا بتوانند در مسیر تقویت، پیشرفت، رفاه و حل مشکلات کشور قدم مثبت بردارند.

مردم‌، مجلس را از خود بیگانه ندانند

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه درباره مهمترین اولویت مجلس دوازدهم اظهار کرد: مردم باید احساس کنند مجلس و نمایندگان مجلس آنها را درک می‌کنند و آنها را می‌فهمند و یک درک متقابل بین مردم و مجلس برقرار شود. این مهمترین کاری است که باید صورت گیرد تا مردم‌، مجلس را از خود بیگانه ندانند. این مسئله باید در لوایح، طرح‌ها و نطق‌های پیش از دستور، حضور نمایندگان در بین مردم و دغدغه‌مندی نمایندگان، پیگیری مشکلات ملی مردم، پاسخگو بودن به مطالبات نسل جوان، حضور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حضور در حوزه‌های علمیه مشاهده و ملموس باشد.

کد

تویسرکانی با تأکید بر توجه نمایندگان به شفافیت عملکرد خود گفت: مردم که از همه طرح‌ها و لوایح اطلاع دقیق ندارند و این وظیفه نمایندگان است که از عملکرد و مصوبات مجلس، گزارش کار دهند و آثار مصوبات را برای مردم تبیین کنند؛ این همان «جهاد تبیین» است. 

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه افزود: عمده وظیفه و مسئولیت جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند بر دوش رؤسای سه قوه مقننه، مجریه، قضاییه است. هنگامی جهاد تبیین توسط قوا صورت گیرد، مردم درک متقابل پیدا می‌کنند.

تویسرکانی در پایان بر ضرورت ارتباط بیشتر مردم و مجلس، اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری گفته‌اند مسئولان در میان دانشگاه‌هیان و مردم بروند و با آنها صحبت و گفت‌وگو کنند. مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند اگر این اتفاق بیفتد آن هنگام اولویت‌ها مشخص و مطرح می‌شود. مردم باید این حس را پیدا کنند تا شاهد مشارکت باشکوه آنها در عرصه‌های مختلف سیاسی باشیم. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha