یک میلیون اصله نهال در لرستان کاشته شد
کد خبر: 4203676
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

یک میلیون اصله نهال در لرستان کاشته شد

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون اصله نهال در استان کاشته شده است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک متر از فضای سبز استان تغییر کاربری نشده است.

کاشت درخت در کمرسیاه خرم‌آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، امروز، 15 اسفندماه در جشن ملی روز درختکاری با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون نهال در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در استان اجرا شده است، اظهار کرد: آذرماه سال‌ جاری کلنگ کمربند سبز در خرم‌آباد زده شد که امیدوارم این طرح در کمترین زمان ممکن اجرا و نهایی شود.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ به نام شهدای گرانقدر به‌ویژه شهدای غریب که در اسارت به شهادت رسیدند نامگذاری شد، دلیل از بین رفتن باغات و سرسبزی خرم‌آباد را تغییر کاربری‌های غیر کارشناسانه دانست و گفت: مهمترین کار مبارزه با این رویه قوانین خوبی از جمله کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک متر از فضای سبز شهرهای استان تغییر کاربری نشده است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز دستورالعمل‌ها و ضوابط خوبی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر شده است.

دالوند بر لزوم اجرای کمربند سبز در دیگر شهرهای استان و ایجاد فضای سبز در دهیاری‌های استان تأکید کرد و گفت: کاشت حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال در حوزه دهیاری‌های استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha