یک درصد بودجه ادارات صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود
کد خبر: 4200813
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
معاون فرهنگی بنیاد شهید استان مرکزی:

یک درصد بودجه ادارات صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود

شهرام ثامنی بیان کرد: تمام ادارات طبق بند «واو» تبصره 9 قانون بودجه باید یک درصد از بودجه خود را صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهرام ثامنی، معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، امروز، 30 بهمن در نشست مطبوعاتی که به انگیزه سالروز تاسیس بیمه دی برگزار شد، گفت: مجموعه‌هایی همچون بانک دی، بیمه دی، مجتمع‌های توان‌بخشی، ادارات املاک و مستغلات از جمله دستگاه‌هایی هستند که با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری دارند.

وی به سالروز تأسیس بیمه دی در سوم اسفند اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه به مناسب سالروز تأسیس خود اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون غرس نهال به یاد شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، برگزاری همایش با محوریت تشذیح عملکرد بیمه دی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی، تهیه روزنامه‌دیواری و نقاشی با محوریت شهدا در مدارس شاهد را در دستور کار خود قرار داده است.

ثامنی ضرورت توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و افزود: تمام ادارات طبق بند «واو» تبصره 9 قانون بودجه باید یک درصد از بودجه خود را صرف گسترش این فرهنگ کنند. استفاده از فضای مجازی و تولید محتوا می‌تواند در اشاعه این مهم اثرگذار باشد. ۳۲ دستگاه اجرایی این استان مشمول این ماده قانونی می‌شوند که تاکنون عملکرد ۱۹ دستگاه بررسی شده و تا پایان سال ارزیابی به اتمام می‌رسد.

50 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه دی هستند

محسن جعفری، مدیرعامل بیمه دی در استان مرکزی، با اشاره به اینکه یک میلیون و هفتصد هزار نفر خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سطح کشور تحت بیمه دی قرار داشته که از این تعداد 50 هزار نفر متعلق به استان مرکزی است، اضافه کرد: خدکت به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگلان و سایر ایثارگران از افتخارات مجموعه بیمه دی است و در این راستا از هیچ خدمتی غفلت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قراردادی تحت عنوان «جبران» بین بنیاد شهید و بیمه دی از سال 96 منعقد شده و از آن سال تاکنون خدمات ادامه دارد، اظهار کرد: علاوه بر 50 هزار نفر جامعه بنیاد شهید، 40 هزار نفر جدای از این آمار از ظرفیت و خدمات بیمه دی استفاده می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه از عمر تأسیس بیمه دی 19 سال می‌گذرد و کسب توفیقات خوب در حوزه فروش و بهره‌وری از جمله افتخارات مجموعه ما محسوب می‌شود، ادامه داد: شرکت ما برای بنیاد شهید، فقط یک شرکت بیمه‌گر نبوده و نیست، از همان ابتدا ما خود را عضو خانواده بنیاد دانسته و اقداماتی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده است.   

وی با اشاره به بیمه دی با افزایش سرمایه همراه شده و سرمایه آن از پنج هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده‌ایم. در 10 ماهه سال 1402 بیش از 160 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید شده است. بیش از 2 میلیون و سیصد هزار بیمه شده در کشور وجود دارند که از این تعداد یک میلیون و 700 هزار جامعه هدف بنیاد شهید و مابقی بیمه شده غیر هستند.

جعفری اضافه کرد: شرکت بیمه دی 20 درصد از بازار بیمه درمان کشور را در اختیار دارد. همچنین ۱۰ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی در کشور وجود دارد که حدود ۳۰۰ مرکز آن در استان مرکزی از جمله شهرها و حتی دورافتاده‌ترین  مناطق است.

مدیر عامل بیمه دی در استان مرکزی با اشاره به وجود 48 شعبه بیمه دی با هزار و سیصد نماینده و کارگزار، ادامه داد: در استان مرکزی نیز دارای یک شعبه سرپرستی، 30 نمایندگی و 25 میزخدمت است. همچنین از ۶۷ داروخانه طرف قرارداد این بیمه در استان، ۴۰ داروخانه در اراک فعالیت دارد. یکی از داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه دی در اراک به صورت آزمایشی جهت ارسال دارواز طریق پیک برای افرادی که توانایی مراجعه به داروخانه را ندارند، در نظر گرفته شده است. همچنین 16 آزمایشگاه در استان طرف قرارداد با بیمه دی هستند.

جعفری در پایان گفت: بیمه دی در سال 1401 به عنوان شرکت برتر پاسخگو به شکایات، انتقادات و پیشنهادات بیمه‌گذاران انتخاب شده است. خط تلفن 1671 بدون هیچ‌گونه پیش شماره پل ارتباطی ما با بیمه‌گذاران است.  

انتهای پیام
captcha