موسیقی مقامی و ملی ایران مورد حمایت جدی وزارت فرهنگ است
کد خبر: 4199501
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
وزیر ارشاد با حضور در تالار وحدت تأکید کرد:

موسیقی مقامی و ملی ایران مورد حمایت جدی وزارت فرهنگ است

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نخستین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر و تماشای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران تأکید کرد: موسیقی مقامی، موسیقی ملی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه، مورد حمایت جدی وزارت فرهنگ است.

به گزارش ایکنا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شامگاه دوشنبه، 23 بهمن با حضور در تالار وحدت تهران به تماشای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی نشست و پس از آن نیز در جمع خبرنگاران به تعدادی از سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره‌های تئاتر، فیلم، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر، توضیح داد: خوشبختانه پس از برگزاری باشکوه جشنواره‌های تئاتر فجر و جشنواره فیلم فجر شاهد برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر هستیم که در فشرده‌ترین زمان ممکن آماده و از امروز پیشاروی مخاطبان قرار گرفته است. برنامه‌هایی که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان نیز قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت‌های این رویداد در مقایسه با دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر تأکید کرد: امسال به ابتکار همکارانم در دبیرخانه جشنواره، برنامه‌ریزی به نحوی بوده که کنسرت‌های جشنواره در منطقه جنوب تهران نیز پیش روی مخاطبان قرار گیرد. به هر حال گسترش فضای فیزیکی سالن‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری جزو برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می دانم در دفتر موسیقی و دیگر مجموعه‌های وزارت ارشاد در حال پیگیری است. این سیاست مهم ما است که شرایط خوبی را برای گسترش فعالیت‌ها در همه جای ایران ایجاد کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: بی تردید برای اجرای برنامه‌های موسیقایی و حتی دیگر گونه‌های هنری با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما امیدوارم پس از ساخت پردیس جشنواره‌های فجر و اقدامات دیگری که در حوزه عمرانی خواهیم داشت، بتوانیم در حوزه گسترش فضای عمرانی سالن‌ها اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

حمایت توأمان از هنر موسیقی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه

رئیس شورای عالی هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی ایرانی و موسیقی مقامی اظهار کرد: موسیقی مقامی مورد حمایت جدی وزارت ارشاد است. اما من از معاونت امور هنری هم خواهش می‌کنم تا در حوزه‌های حمایتی توجه بیشتری به هنرمندان و آثار این بخش کند. اتفاقاً یکی از وظایف اصلی برگزاری جشنواره‌های موسیقی تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی مقامی است که باید بیشتر از قبل باشد. شرایطی که طی ماه‌های اخیر برنامه‌های خوبی هم انجام گرفته و امیدوارم استمرار هم پیدا کند.

یادآور می‌شود، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیر رقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام
captcha