مردم ایران در 12 بهمن تاریخ را تغییر دادند
کد خبر: 4197190
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
آیت‌الله اراکی در آیین آغاز گرامیداشت دهه فجر:

مردم ایران در 12 بهمن تاریخ را تغییر دادند

عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالروز گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی با بیان اینکه 12 بهمن تحولی بزرگ در تاریخ بشر محسوب می‌شود، گفت: مردم ایران اسلامی در این روز تاریخ را تغییر دادند انقلاب اسلامی شرایط را تغییر داد و صفحه جدیدی گشود و به ملت‌ها آموخت قدرت ازآن ملت‌ها و مظلومان است.

مردم ایران در 12 بهمن تاریخ را تغییر دادندبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم سالروز گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و چهل‌وپنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی از دقایقی پیش با تلاوتی از آیات کلام‌الله مجید توسط حبیب صداقت، قاری ممتاز کشور و اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه رزم‌نوازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان لشکری و کشوری، میهمانان خارجی و هزاران نفر از عاشقان امام و انقلاب آغاز شد.

در ادامه حاضران صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را قرائت کردند.

مردم ایران در 12 بهمن تاریخ را تغییر دادند

پس از آن گروه هم سرایی و همخوانی و تواشیح طوبی به اجرای برنامه با مضمون انقلاب و امام(ره) پرداختند.

با رسیدن به لحظه تاریخی ورود امام(ره) به میهن در ساعت 9:33 روز 12 بهمن 1357، زنگ ویژه انقلاب با نوای «الله اکبر» حاضران نواخته شد.

پس از سر دادن شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حاج امیر عباسی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، به مدیحه سرایی پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی و فجر انقلاب پرداخت.

مردم ایران در 12 بهمن تاریخ را تغییر دادند

در ادامه این مراسم آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: روز دوازدهم بهمن روز آغاز تمدنی و تحولی بزرگ در تاریخ بشر محسوب می‌شود. مردم ایران اسلامی در این روز تاریخ را تغییر دادند. پیش از انقلاب اسلامی هرچه وجود داشت استکبار و انسان‌کشی بود و ملت‌ها در اظهار قدرت جایی نداشتند و در تعیین سرنوشت خویش نقشی نداشتند و صدای آنها را کسی نمی‌شنید و استخوان ملت‌ها زیر چکمه‌های مستکبران شکسته می‌شد ولی کسی صدای شکسته شدن آن را نمی‌شنید و عامه جامعه بشری زیر سلطه استکبار قرار داشت و کسی جرئت نفس کشیدن نداشت ولی انقلاب اسلامی شرایط را تغییر داد و صفحه جدیدی گشود و به ملت‌ها آموخت قدرت ازآن ملت‌ها و مظلومان است.

وی با بیان اینکه استکبار در تلاش است تا به ملت‌ها تلقین کند که راهی جز تسلیم در برابر قدرت‌ها و استکبار ندارند، اظهار کرد: امام راحل با جامعه‌شناسی سیاسی و تحلیل سیاسی مبتنی بر تعالیم اسلامی و دینی صفحه جدیدی را در تاریخ بشر گشودند. یکی از این تعالیم الهی این است که مردم خلیفه خداوند در زمین هستند و این مردم هستند که قرآن دارند.

اراکی افزود: ملت‌ها می‌توانند دست ظالمان را کوتاه کنند البته ظالمان تلاش می‌کنند که وانمود سازند ملت‌ها قدرتی ندارند و ظالمان همه‌کاره زمین هستند ولی این فریب است و در قرآن فریب به شدت نهی و نفی شده است و قرآن توصیه کرده که فریب نیرنگ ظالمان را نخورید چون ظالم با نیرنگ می‌گوید راه سعادت بشری در گرو اطلاعت از ماست ولی این فریب بزرگ است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از سوی دیگر قرآن کریم فرموده یکی دیگر از ابزارهایی که در اختیار ظالمان قرار دارد و برای ترساندن ملت‌ها از آن بهره می‌برد ابزار زور و تهدید است. ظالمان با استفاده از این ابزار ملت‌ها را می‌ترسانند تا مبادا از آنها تمرد کنند. امروزه آمریکا ظالم بزرگی است که زمانی با استفاده از این دو ابزار دنیا را به سلطه در آورده بود ولی کار بزرگی که امام راحل انجام دادند این بود که این دو ابزار در اختیار استکبار را بی‌اثر ساختند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه دولت‌های مستقل باید برای سعادت ملت خود از استکبار نهراسند، اظهار کرد: درس بزرگی که ائمه اطهار(ع) به ما دادند این بود که اول همسایه بعد خویش و به همین دلیل مانند این بزرگان برای سعادت بشری باید تلاش کرد. امام حسین(ع) برای سعادت بشر همه چیز خود را دادند برای اینکه مردم سربلند زندگی کنند و از زیر یوغ مستکبران خارج شوند. رهبران الهی با استفاده از ولایت و با استفاده از قدرتی که مردم در اختیارشان می‌گذارند به کمک مردم می‌آیند و امام راحل و مقام معظم این‌چنین هستند و اینها هیچ چیز برای خود نمی‌خواستند و نمی‌خواهند و فقط درصدد تعالی بشر بودند و هستند.

وی با اشاره به تضعیف قدرت آمریکا گفت: تلاشی که در غزه و لبنان و یمن و عراق در جریان است حاصل نهضت امام خمینی(ره) است. امروز ابزار تهدید، تزویر و فریب آمریکا دیگر اثر ندارد و ما آنها را جای خود نشانده‌ایم. سلاح آمریکا کهنه شده و دیگر نمی‌تواند ملت‌ها را زیر یوق بکشاند و دوران سرکوب ملت‌ها و سکوت ملت‌ها تمام شده است. امروز، دوران آزادی ملت‌ها و اقتدار ملت‌هاست. اتفاقی که در غزه، لبنان و یمن در حال وقوع است جلوه عینی وعده امام راحل هستند. دوران حکم‌فرمایی مستکبران گذشته و اسلحه و بمب‌های اتمی دشمن دیگر کسی را نمی‌ترساند. ابزارهای فریب دشمن از کار افتاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: ملت ایران نشان داده‌اند که پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی است و راه انقلاب اسلامی تا سقوط کامل مستکبران و ظهور خورشید عالم‌گیر ادامه خواهد داشت.

مردم ایران در 12 بهمن تاریخ را تغییر دادند

لازم به ذکر است، پس از انجام مراسم در حرم امام راحل، جایگاه جلوس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهشت زهرا(س) گلباران خواهد شد.

انتهای پیام
captcha