جامعه نیازمند شناخت دقیق از آمریکا و نظام سلطه است
کد خبر: 4197154
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
رئیس جهاددانشگاهی:

جامعه نیازمند شناخت دقیق از آمریکا و نظام سلطه است

حسن مسلمی نائینی با بیان اینکه بعد از 40 سال ما هنوز آمریکا را دقیق نمی‌شناسیم گفت: هرچقدر ما در زمینه شناخت آمریکا و نظام سلطه کم‌کاری کنیم طرف مقابل بیشتر کار خواهد کرد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، صبح امروز، چهارشنبه 11 بهمن، در افتتاحیه دومین دوره آموزشی ـ فرهنگی «شناخت واقعیات آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و نظام سلطه»، که در سالن شهید تقوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت:‌ قبل از انقلاب ما دچار خودباختگی، فلاکت و بدبختی بودیم و اجازه فکر کردن داده نمی‌شد اما امروز به واسطه خودباوری تزریق‌شده توسط حضرت امام(ره) می‌توانیم مقابل بزرگترین قدرت‌های جهان بایستیم.
 
وی با بیان اینکه حرکت حضرت امام (ره) حیات مجدد به کشور و اسلام داد، گفت: جشن‌های 2500 ساله نظام شاهنشاهی در حقیقت برای نابودی اسلام بود اما با رهبری حکیمانه امام (ره) این امر به نتیجه نرسید و اسلام دوباره حیات مجدد یافت و تصمیم شجاعانه ایشان در 21 بهمن که مردم را دعوت به حضور در خیابان‌ها و برهم زدن حکومت نظامی کردند، پیروزی انقلاب را قطعی کرد.
 
مسلمی نائینی بیان کرد: متأسفانه بعد از 40 سال ما هنوز آمریکا را دقیق نمی‌شناسیم و شاید از خیلی از ما بپرسند که چرا «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم جواب درستی برای آن نداشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از اصول اساسنامه جهاددانشگاهی این است که در زمینه غرب‌زدگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان کار شود، گفت: لازم است در این راستا علاوه بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت آموزش و پرورش , و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری ىر دانشگاهها همکاری و تعامل بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
 
رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: هرچقدر ما در زمینه شناخت آمریکا و نظام سلطه کم‌کاری کنیم طرف مقابل بیشتر کار خواهد کرد. اخیرا برخی روشنفکران بیان می‌کنند چرا باید با آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفت کنیم در حالی که در سال 1332 ما چه کاری با آمریکا داشتیم که آنها در ایران کودتا کردند و از آن سال به بعد هر چه می‌توانند در کشور ما توطئه می‌کنند؛ حتی این آمریکایی‌ها بودند که با ما قطع رابطه کردند. اما عده‌ای بیان می‌دارند که همه مشکلات اقتصادی کشور به خاطر ضدیت علیه آمریکا و اسرائیل است و بخشی از دلایل این نوع سخنان، به خاطر کم‌کاری ماست.
 
 
انتهای پیام
captcha