اختتامیه پویش «رستا» در لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4196885
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

اختتامیه پویش «رستا» در لرستان برگزار شد + عکس

آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا» امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد.

اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا»به گزارش ایکنا از لرستان، به همت معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی لرستان، آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا»، امروز، ۱۰ بهمن‌ماه، با حضور علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور،  احسان یاوری، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، حامد علی‎اکبرزاده، رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی کشور، مدیران دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، گروه‌های جهادی، مؤسسات مردم‌نهاد و... برگزار شد.

حامد علی‎اکبرزاده، رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی کشور در این آیین با بیان اینکه کتاب مهمترین و مؤثرترین محصول فرهنگی است، گفت: براساس ارزیابی‎‌های انجام شده میزان توجه به کتاب و مطالعه کتاب در سطح جامعه پایین است که می‎طلبد در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه کتاب اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سایر محصولات فرهنگی اعم از فیلم، تئاتر و... در یک کتاب یا اثر مدون کتابی ریشه دارند و این نشان‌دهنده اهمیت و تأثیرگذاری کتاب است، افزود: هر قدر به ترویج، مطالعه، تأمین و تجهیز کتابخانه‌های شهرها به ویژه مناطق محروم توجه شود به همان میزان شاهد رشد و توسعه فرهنگی نیز خواهیم بود.

علی‎اکبرزاده به فعالیت جهاددانشگاهی به‌عنوان مولود انقلاب به بحث نشر کتاب اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی طی چهار دهه فعالیت خود طرح‌های فرهنگی ملی خوبی اجرا کرده که یکی از این طرح‌ها که با مشارکت خوبی از سوی دانشجویان و دانش‌آموزان همراه شد پویش ملی نذر کتاب «رستا» است.

وی با بیان اینکه اولین دوره طرح ملی نذر کتاب «رستا» طی سال 1400 توسط جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد، افزود: استان لرستان نیز دومین دوره این طرح را برگزار کرد که در قالب این طرح بیش از 17 هزار جلد کتاب با مشارکت دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم جهت توزیع بین مناطق محروم با اولویت روستاها، مدارس و مساجد مناطق محروم و فاقد کتابخانه‌ عمومی جمع‌آوری شده است.

رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی کشور با اشاره به اینکه این طرح ملی سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد، از دستگاه‌هایی که جهاددانشگاهی لرستان را در برگزاری باشکوه این طرح ملی یاری دادند، قدردانی کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموزان را به مطالعه کتاب تشویق کنیم کمااینکه ترویج مطالعه کتاب امروز به‌عنوان یک دغدغه مهم مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به رشد روزافزون استفاده از فضای مجازی و در مقابل کاهش سرانه مطالعه کتاب خواستار فرهنگ‎سازی در زمینه مطالعه مؤثر در بین نسل نوجوان و جوان به ویژه دانش‎آموزان تأکید کرد و از دانشجویان و دانش‌آموزان استان خواست از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کنند.

این آیین در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پخش کلیپ، سخنرانی، قرائت دلنوشته درباره کتاب، قصه‌گویی با موضوع «عمو قاسم»، برگزاری مسابقه و تجلیل از فعالان کتاب اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha