اختصاص همه امکانات برای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4196756
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
محمدمهدی اسماعیلی بیان کرد:

اختصاص همه امکانات برای توسعه فرهنگ قرآنی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های قرآنی باید منجر به نتایج عینی شود، گفت: همه امکانات را برای تحقق توسعه فرهنگ قرآنی بسیج کرده‌ایم. یکی از نتایج فراگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و نیز دیگری تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه افزایش تعداد حافظان قرآن است.

اختصاص همه امکانات برای توسعه فرهنگ قرآنیمحمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از 14 دستاورد و کلان‌برنامه قرآنی دولت سیزدهم به سوالات  خبرنگاران پاسخ داد، وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در مورد شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دولت و سرنوشت آن گفت: این شورا در حال فعالیت است و کمیته ترویج قرآن کریم در همین راستا فعال شده و جلسات آن به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی درباره 14 دستاورد قرآنی افزود: همه این فعالیت‌ها باید منجربه نتایج عینی شود، یکی از نتایج عینی فراگیری روانخوانی قرآن کریم است، همه دانش‌آموزان و همه مردم عزیز باید بتوانند به راحتی قرآن را قرائت کنند. 

اسماعیلی تصریح کرد: مسیر بعدی حفظ قرآن کریم است، در همین راستا چهار هزار پایگاه آموزش و تلاوت قرآن در اختیار شبکه عمومی جامعه قرار گرفته است. هدفگذاری شده است تا سال آینده تعداد این پایگاه‌ها به 14 هزار پایگاه قرآنی برسد. اینها باید منجر به روانخوانی و تحقق هدف 10 میلیون حافظ قرآن کریم که مطالبه مقام معظم رهبری بوده است، شود. همه امکانات را برای تحقق این موضوع بسیج کرده‌ایم. 

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم بیان کرد: بالاتر از همه اینها رواج و توسعه فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه است. جامعه قرآنی جامعه‌ای است که در آن اکثریت مردم عامل به دستور قرآن باشند، جامعه قرآنی جامعه‌ای است که اخلاق، ایثار، فداکاری و انجام واجبات الهی در آن در اولویت است. همه اینها در کنار هم باعث می‌شود جامعه آماده تحول و رسیدن به تمدن نوین شود. ما از راه گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی همچنین در مورد شش برابر شدن بودجه تئاتر و وضعیت بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: ما همین مسئله افزایش بودجه با همین سرانه را برای فعالیت‌های قرآنی استان‌ها نیز در نظر گرفته‌ایم. این اعتبار در اختیار میز قرآن قرارگاه شهید آوینی است. ما‌به‌ازای هر فعالیتی که در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم به همان میزان در استان‌ها میز دایر کرده‌ایم که اعم از میز هنرهای نمایشی، میز هنرهای تجسمی، میز موسیقی و سرود و ... است. در کنار اینها بحث توجه ویژه به فراگیری آموخته‌های قرآنی و حمایت از موسسات قرآنی شهرستان‌ها و استان‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی با فعال بودن دو هزار موسسه قرآنی اشاره و اظهارکرد: برای هر استان سرانه یک میلیارد تومان جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی ذیل قرارگاه شهید آوینی و خارج از همه اعتبارات در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم منجر به توسعه فعالیت‌های عمومی قرآن در مناطق مختلف شود.

انتهای پیام
captcha