اهمیت روز دوازدهم بهمن نباید مورد غفلت قرار گیرد
کد خبر: 4196141
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
حشمت‌الله قنبری:

اهمیت روز دوازدهم بهمن نباید مورد غفلت قرار گیرد

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر با اشاره به اهمیت روز 12 بهمن گفت: دوازدهم بهمن نقطه آغاز همه اقدامات ما در دهه فجر است و نباید از اهمیت این روز غفلت کرد.

جلسه ستاد مرکزی دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست جمع‌بندی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز، شنبه هفتم بهمن ماه، در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در هفته استقبال برنامه‌ریزی‌های خوبی تدارک دیده شده و عملیاتی هم شده است. الحمدالله امسال درخواست‌ها برای حضور در حرم امام راحل بسیار زیاد بوده و انسجام خوبی هم وجود دارد.

وی افزود: ما بارها تأکید داشته‌ایم که هرچه داریم از امام راحل است و این انقلاب بی‌نام خمینی در سراسر جهان ناشناخته است و لذا از کسانی که در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با دهه فجر تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم. در ایام‌الله دهه فجر مراسم نثار گل را داریم که سازمان‌های مختلف این کار را انجام خواهند داد و به نظر من بهتر است سازمان‌ها مراسم نثار گل را به صورت تجمیع‌شده انجام دهند. فردا جامعه قرآنی در حرم مطهر حضور پیدا خواهند کرد و نثار گل را انجام می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: برنامه محوری در روز دوازدهم بهمن انجام خواهد شد که رژه موتورسواران و گلباران جایگاه جلوس در این روز انجام می‌شود. در این فرصت باقی‌ مانده همه سازمان‌ها تلاش کنند که برنامه دهه فجر به بهترین شکل ممکن برگزار شود. 

محمودی تأکید کرد: برنامه روز 12 بهمن ساعت ۹ صبح در حرم مطهر انجام می‌شود و تا ساعت ۱۱ این برنامه ادامه خواهد داشت و بعد از آن به سمت جایگاه جلوس خواهیم رفت و ادامه مراسم دوازدهم بهمن در آنجا انجام می‌شود. در اینجا از استاندار تهران و فرماندار شهرری تشکر می‌کنم که نهایت همکاری را داشته‌اند. با توجه به اینکه مراسم دوازده بهمن در روز پنجشنبه برگزار می‌شود انتظار می‌رود که حضور پرشور مردم را شاهد باشیم.

وی گفت: در روز ۱۹ بهمن مراسم ادای احترام به گلزار شهدا و شهدای اقلیت‌های دینی را خواهیم داشت. رسانه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که تمام برنامه‌های مرتبط با دهه فجر را پوشش می‌دهند. در طول این دهه برنامه‌ها برگزار خواهد شد و خروجی همه این برنامه‌ها باید در ۲۲ بهمن ظهور و بروز پیدا کند و این مخصوص همه استان‌ها به ویژه تهران است. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه ۱۳ مسیر راهپیمایی برای روز 22 بهمن در نظر گرفته شده است، گفت: همه این مسیرها به میدان آزادی منتهی می‌شوند و همچنین انتظار ما این است که مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب به نمایشگاه دستاوردهای انقلاب تبدیل شود و باید غرفه‌هایی بدین منظور برپا شوند. همچنین با نهادهای مرتبط هماهنگی شده تا در شب ۲۲ بهمن در سراسر کشور نورافشانی انجام شود و باید تا می‌توانیم این نورافشانی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

محمودی بیان کرد: در طول ایام دهه فجر ستادهای منطقه‌ای شکل خواهند گرفت تا ظرفیت‌های مردمی مناطق تجمیع و به کار گرفته شوند. یکی از کمیته‌هایی که امسال فعال شده مربوط به کمیته بین‌الملل است. 

در ادامه این نشست؛ عبدالله سهرابی، دبیر کمیته بین‌الملل ستاد بزرگداشت دهه فجر، به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز شاهد پایان افول یکجانبه‌گرایی آمریکا در جهان هستیم و این اتفاق مبارک منجر به بیداری ملت‌های مسلمان جهان شده و همچنین شاهد تقویت بیشتر جبهه مقاومت هستیم. 

وی افزود: بیش از پنج میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که از حیث پراکندگی مقام‌ اول را داریم. سال گذشته فتنه‌گران تلاش کردند تا میان ایرانیان و حکومت فاصله ایجاد کنند و به همین دلیل به دستور وزیر امور خارجه کشورمان ۱۴۰ سفارتخانه و کنسولگری موظف به به برگزاری مراسم‌ مرتبط با دهه فجر شدند. در برگزاری این مراسم‌ هلال احمر، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بعثه مقام معظم رهبری و دیگر بخش‌ها کمک می‌کنند.

حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، سخنران بعدی این نشست بود که در سخنانی گفت: بدون تردید امام خمینی(ره) یکی از مهمترین و ممتازترین شخصیت‌هایی است که تاریخ بعد از سلسله ائمه عصمت و طهارت به خود دیده است. ایشان مسیر تاریخ معاصر را تغییر دادند و با انقلاب شکوهمند خودشان سرچشمه تحولات بزرگی شدند. امام راحل هویت و پرچم انقلاب ماست و کارهایی که در کشور برگزار می‌شوند حداقل‌هایی است که می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه دوازدهم بهمن نقطه آغاز همه اقدامات ما در دهه فجر است، افزود: از اهمیت دوازدهم بهمن نباید غفلت شود. هرجا از راه و رسم امام راحل پیروی شد به موفقیت دست یافته‌ایم ولی هرجا از راه و رسم ایشان غفلت شده دچار خسارت شده‌ایم. نظام سلطه تمام تلاش خود را به کار گرفته میان ملت و حکومت فاصله ایجاد کند به ویژه اینکه امسال هم انتخابات مجلس را در پیش داریم و به همین دلیل باید دوازدهم بهمن را جدی گرفت و در این روز برنامه‌های تبلیغی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد: امام راحل انقلاب اسلامی را در تاریخ ماندگار و این انقلاب را به الگوی جهانی تبدیل کردند. هرچه در توان است باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های مرتبط با دهه فجر به کار گرفت. ۲۵۰ شخصیت داخلی و خارجی برای برگزاری مراسم دهه فجر مشارکت داشته‌اند و همچنین قرار است یک کنفرانس با موضوع فلسطین و طوفان الاقصی در دهه فجر برگزار شود که تاریخ آن اعلام خواهد شد.

به گزارش ایکنا، در پایان این نشست اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر با حضور در مضجع شریف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با اهدای گل با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدیدمیثاق کردند.

انتهای پیام
captcha