اجرای برنامه ویزیت رایگان شهروندان حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد + عکس
کد خبر: 4195789
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

اجرای برنامه ویزیت رایگان شهروندان حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد + عکس

در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت امام علی(ع) و روز پدر، برنامه ویزیت رایگان شهروندان حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد امروز، چهارم بهمن‌ماه در جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد.

اجرای برنامه ویزیت رایگان شهروندان حاشیه‌نشین شهر خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت امام علی(ع) و روز پدر، برنامه ویزیت رایگان شهروندان حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد امروز، چهارم بهمن‌ماه در جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد.

در این برنامه که از سوی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان، با همکاری مرکز نیکوکاری کوثر خرم‌آباد و قرارگاه جهادی دانشگاهیان استان لرستان برگزار شد و  دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان لرستان نیز در اجرای آن مشارکت داشتند، ویزیت رایگان و ارجاع به متخصصان همکار طرح دوره‌های روانشناسی کودک و والدین، مشاوره‌های مامایی و غربالگری پرفشاری خون به مراجعان ارائه شد.

همچنین در قالب اولین دوره اردوهای جهادی مهر باران جهاددانشگاهی واحد لرستان دو کارگاه روانشناسی «تفکر مثبت و امیدآفرینی» ویژه کودکان کار و بدسرپرست با تدریس عظیم دارایی و «مهارت‌های زندگی و فرزندپروری» ویژه سرپرستان کودکان کار با حضور علی جمیاری نیز در حاشیه این برنامه برگزار شد که در اجرای این کارگاه‌ها علاوه بر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مرکز نیکوکاری کوثر خرم‌آباد نیز مشارکت داشتند.

فرشید ترک‌زبان، پزشک عمومی حاضر در این برنامه که عهده‌دار ویزیت مراجعان بود، به خبرنگار ایکنا، گفت: این برنامه ویزیت هر ماه به صورت رایگان و در قالب طرح «مهرباران» به صورت رایگان جهت خدمت‌رسانی به شهروندان حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد انجام می‎گیرد.

وی به اجرای دو کارگاه آموزشی در کنار این برنامه ویزیت رایگان اشاره کرد و افزود: مراجعانی که جهت ویزیت مراجعه می‌‎کنند، در زمینه پرفشاری خون و مشاوره‌های مامایی و سایر بیماری‎ها خدمات لازم را دریافت و در صورتی که نیاز به مراجعه به پزشکان متخصص باشند، این افراد به متخصصانی که با این برنامه مشارکت و میثاق‌نامه امضا کرده‌اند ارجاع داده می‎‌شوند.

ترک‌زبان اظهار کرد: پزشکان متخصص از جمله متخصص کودکان، ارتوپدی، جراحی عمومی، قلب، غدد و... نیز افراد ارجاع داده شده از سوی این سازمان را به صورت رایگان پذیرش می‎کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 پزشک متخصص در این برنامه مشارکت دارند، ادامه داد: من به عنوان پزشک عمومی علاوه بر مشارکت در برنامه ویزیت رایگان سازمان جهاددانشگاهی لرستان با هلال احمر نیز مشارکت دارم و در برنامه ویزیت رایگان منطقه محروم و حاشیه‌ای ماسور نیز مشارکت دارم.

ترک‌زبان در ادامه ضمن تشکر از پزشکان متخصصی که در اجرای این برنامه مشارکت دارند، اجرای برنامه ویزیت رایگان را اقدام مؤثری در راستای کمک به افراد کم‌توان و کمتربرخوردار حاشیه شهر دانست و افزود: اجرای برنامه ویزیت رایگان می‌تواند در کاهش بخشی از درد و رنج جامعه هدف یک اقدام مؤثر باشد و اینکه افرادی که نیازمند به ارجاع به متخصصان هستند نیز می‌‎توانند در قالب این برنامه به پزشک متخصص به صورت رایگان ارجاع داده شوند مورد رضایت این قشر است.

انتهای پیام
captcha