ارسال بیش از 300 خلاصه مقاله به کنگره قرآن، عترت و سلامت
کد خبر: 4195412
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

ارسال بیش از 300 خلاصه مقاله به کنگره قرآن، عترت و سلامت

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت از دریافت بیش از 300 مقاله در دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: اساتیدی از بیش از 15 کشور در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.

عبدالرضا پازوکی، دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامتعبدالرضا پازوکی، دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت در گفت‌وگو با ایکنا، از ارسال بیش از 300 خلاصه مقاله به این کنگره خبر داد و گفت: خلاصه مقالات از کشورهایی از جمله سوریه، پاکستان، لبنان و ... به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه سخنرانان این همایش از بیش از ۱۵ کشور از سراسر دنیا به صورت حضوری و مجازی در این کنگره حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد، گفت: کنگره از طریق شبکه سلامت به صورت مستقیم پوشش خبری داده می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای پوشش گسترده این کنگره نیز صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای هم‌افزایی بیشتر اساتید و دانشجویان در این کنگره و ارتباط بیشتر علاقه‌مندان با هم چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: به صورت کلی دانشجویان از بازوهای مهم در مشارکت و اجرای کنگره هستند به طوری که از دانشگاه‌های سراسر کشور دانشجو و استاد مدعو به عنوان نماینده دانشگاه خود در کنگره حضور خواهند‌ یافت.

پازوکی با اشاره به تجربه موفق برگزاری مشترک کنگره سلامت در اربعین در ایران و عراق، گفت: می‌توان از این تجربه برای برگزاری کنگره قرآن، عترت و سلامت در دو کشور استفاده کرد. امکان برگزاری کنگره قرآن، عترت و سلامت نیز در ایران و عراق وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

یادآوری می‌شود، یازدهمین کنگره قرآن، عترت و سلامت در محورهای «سبک زندگی قرآنی»، «مفهوم شفا در قرآن»، «مفهوم عافیت، صحت و سلامت از منظر قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)»، «قلب سلیم و نقش آن در راهبری سلامت معنوی»، «شرح صدر و سلامت روان»، «انسان سالم مطلوب خداوند»، «تغذیه سالم از منظر قرآن کریم»، «حجاب و عفاف و نقش آن در سلامت روان و سلامت خانواده و جامعه»، «چالش‌های فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی» و «مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» 25 تا 27 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود و شرکت در این کنگره همراه با امتیاز بازآموزی برای پزشکان، امتیاز فرهنگی برای اعضای هیئت علمی و امتیاز ضمن خدمت برای کارکنان حوزه سلامت است.

انتهای پیام
captcha