درخواست پاکستان برای گسترش روابط علمی دانشگاهی با ایران
کد خبر: 4194569
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

درخواست پاکستان برای گسترش روابط علمی دانشگاهی با ایران

مشاور عالی وزیر علوم پاکستان همراه هیئتی از رؤسا و استادان دانشگاه‌های این کشور با حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در خصوص توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه، ۲۶ دی مشاور عالی وزیر علوم پاکستان  همراه هیئتی از رؤسا و استادان دانشگاه‌های این کشور ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام ایمانی‌پور دیدار و گفت‌وگو کرد.
مختار احمد، مشاور عالی وزیر علوم پاکستان ضمن تشکر به معرفی خود و هیأت همراه پرداخت و گفت من چندی قبل در همدان ملاقاتی را با وزیر علوم داشته‌ام و امیدوارم بتوانیم همکاری‌های علمی  بیشتری را داشته باشیم.

وی به دیدار خود از دانشگاه‌های تهران و قم اشاره کرد و گفت کشور ایران در عرصه علم و تکنولوژی کارهای خوبی کرده است که قابل ستایش است.
وی اظهار کرد: این موضوع شگفت‌انگیز است که پیشرفت‌های ایران با وجود تحریم‌ها صورت گرفته. 
وی در ادامه گفت: برای ما ناراحت کننده است که نتوانسته‌ایم برای مشکلات اصلی خود راه حلی پیدا کنیم. ما آن فرهنگ و تمدن خود را از یاد برده‌ایم و تمدن دیگری را بر آن غالب کرده‌ایم و این جای افسوس دارد.
مختار احمد با اشاره به علت عقب ماندگی کشورهای اسلامی گفت به ما دستور داده شده که به ریسمان الهی چنگ بزنیم اما ما این کار را نکرده ایم و ما نتوانسته ایم در عرصه تعلیم و تربیت بر اساس آموزه های الهی عمل کنیم وی ادامه داد ما آمده ایم تا با دستاوردهای یکدیگر آشنا شویم و بتوانیم از طریق شناخت توانمندی های یکدیگر با هم برای رفع مشکلات همکاری کنیم .

این استاد دانشگاه با اشاره به مشاهدات خود در ایران بیان داشت: موضوع خوبی که در ایران مشاهده کردم این است که  در این کشور به کتاب خیلی اهمیت داده می شود و کتابخانه های خوبی و همچنین دائره المعارف های غنی ای در ایران وجود دارد.مشاور عالی وزیر علوم پاکستان تصریح کرد: ایران و پاکستان تصمیم گرفته اند که در عرصه های مختلف فرهنگی با هم همکاری داشته باشند و ما شاهد هستیم در عرصه دیپلماسی ممکن است سیاسی نوساناتی وجود داشته باشد اما ما می خواهیم دیپلماسی آموزشی موثری را بین دو کشور داشته باشیم و نسل های ما از آن بهره مند گردند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور  ضمن تشکر از حضور این هیات عالی رتبه دانشگاهی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: زمانی فکر می شد فرهنگ ابزار دیپلماسی سیاسی و اقتصادی است اما امروزه نظربر این است که  فرهنگ  خود هدف دیپلماسی است.

درخواست پاکستان برای گسترش روابط علمی دانشگاهی با ایران

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور ضمن معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت :بخش جدی از فعالیت‌های ما مربوط به گفتگوهای بین الادیانی و گفتگوهای علمی و فرهنگی می باشد و وظیفه اصلی این سازمان معرفی فرهنگ ایران است.
وی در خصوص وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود ش‌های زیادی می‌شود تا در افکار عمومی دنیا ایران تصویری مخدوش و سیاه داشته باشد و ما تلاش داریم تصویر درستی را از ایران ارائه دهیم.
حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به پیشرفت‌های ایران گفت شما می‌توانید در معاونت فناوری‌های ریاست جمهوری با دستاوردهای ایران آشنا شوید و برای شناخت بیشتر باید رفت و آمدهای ما افزایش یابد.
‏وی اظهار کرد: مسئله خانواده و چالش‌های آن و هوش مصنوعی  از جمله مواردی باشد که در مورد آن می توان میان ما تبادل اطلاعات و تجربیات صورت گیرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور در پایان با اشاره به حوادث غزه تصریح کرد: جنایاتی که این روزها در غزه اتفاق می‌افتد آسیب‌های فراوانی را برای مردم غزه به وجود آورده اما دو دستاورد بزرگی را به ارمغان آورده که اولین آن جلوگیری از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دیگری نشان دادن چهره واقعی اشغالگران  است.

انتهای پیام
captcha