کمیته مشترک جامعه المصطفی و هلال احمر تشکیل می‌شود
کد خبر: 4194287
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

کمیته مشترک جامعه المصطفی و هلال احمر تشکیل می‌شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر تشکیل کمیته مشترک جامعه المصطفی و جمعیت هلال احمر استان قم تأکید کرد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم و هیئت همراه، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند جمعیت هلال‌ احمر در داخل و خارج از کشور و گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب اظهار کرد: امیدواریم همگان بتوانیم از فرصت‌های معنوی ماه رجب، شعبان و رمضان حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی، مسئله امداد و تجلی همیاری در حوادث، به‌ویژه امدادرسانی در لحظات اولیه حوادث و اوج بحران را بسیار مهم، ضروری و تأثیرگذار توصیف کرد و افزود: سازمان‌هایی چون جمعیت هلال‌احمر از مجموعه‌های مقدس به شمار رفته و در تمام جهان با نگاه احترام به آن نگاه می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به نقش خاص و ارزشمند طلاب و روحانیون، امدادرسانی و حضور در سختی‌ها و حوادث را رسالتی حوزوی دانست و بر اهمیت پیشگامی در این مسیر تصریح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی بیان کرد: پیش‌قدمی و پیش‌آهنگی طلاب در دوران کرونا و حضور جمع قابل‌ توجهی از برادران و خواهران عزیز طلبه در آن شرایط خاص، به‌عنوان بخشی از رسالت حوزوی، حضوری مؤثر و تعیین‌کننده بود.

وی بر لزوم هماهنگی، سازماندهی و توانمندسازی گروه‌های خدمات‌رسان تأکید و شکل‌گیری کمیته مشترک جامعه المصطفی و جمعیت هلال‌احمر را ارزشمند توصیف کرد و افزود: راه‌اندازی کانون‌هایی برای ساماندهی نیرو‌های امدادی برای مواجهه و نقش‌آفرینی در مقابله با حوادث ملی و بین‌المللی از جمله رویکرد‌هایی است که در جامعه المصطفی باید به آن توجه شود.

رئیس جامعه المصطفی با تصریح بر اهمیت ساماندهی فعالیت‌های امدادی، اظهار کرد: ترسیم شبکه و سازماندهی ویژه برای حضور امدادی سریع در حوادث بسیار مهم و ضروری و نیازمند بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند جمعیت هلال‌احمر است.

وی در ادامه ظرفیت‌های کلان جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان که متولی ارائه آموزش‌های مهارتی و کاربردی است، آموزش‌های متنوعی را ناظر به نیاز‌های جامعه مخاطبانی ارائه می‌کند؛ ارائه آموزش‌های امدادی و مهارت‌افزایی‌ها در حوزه بهداشت و سلامت یکی از هدف‌گذاری‌های ارزشمند این مجموعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی بر لزوم راه‌اندازی کمیته مشترک جامعه المصطفی و جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد و گفت: در راستای تجلی همیاری در امدادرسانی به گروه‌های آسیب‌دیده مجامع بین‌المللی همواره ارتباط خوبی میان نمایندگی‌های جامعه المصطفی و مجموعه‌های جمعیت هلال‌احمر در خارج از کشور وجود دارد.

انتهای پیام
captcha