دستیار وزیر امور خارجه با جانشین المصطفی دیدار کرد
کد خبر: 4194103
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

دستیار وزیر امور خارجه با جانشین المصطفی دیدار کرد

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور رسالت دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است.

دستیار وزیر امورخارجه با جانشین المصطفی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، شامگاه دوشنبه ۲۵ دی‌ماه در دیدار با جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: برای اولین بار به دستور رئیس جمهور، دبیرخانه شورای عالی ایرانیان با هدف رسیدگی به امورات ایرانیان مقیم خارج از کشور در وزارت امور خارجه کشورمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی ایرانیان، مبنی بر تشکیل دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در وزارت خارجه و دستور وزیر امور خارجه، گفت: مأموریت این دبیرخانه برای اولین بار در هشت کارگروه تخصصی در بخش‌های مختلف آغاز شده است.

سهرابی افزود: در کنار مأموریت‌های ذاتی وزارت امور خارجه در امور کنسولی، به دستور رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان این دبیرخانه وظیفه دارد به تمامی امورات ایرانیان خارج از کشور در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دانشگاهی و مسائلی از قبیل امور زندانیان و تسهیل در جابجایی و تردد‌ها رسیدگی کند. 

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه در سخنانی اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی اسلامی، عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید و هم اکنون ده‌ها هزار نفر از ۱۳۰ ملیت مختلف در واحد‌های داخل و خارج از کشور المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

وی به تشریح رشته‌های آموزشی المصطفی پرداخت و افزود: رشته‌های جامعه المصطفی در سه محور «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی» ارائه می‌شود و المصطفی در برخی این عرصه‌ها از مراکز علمی پیشگام به شمار می‌آید. 

استاد جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: مدارک المصطفی از سوی وزارت علوم صادر می‌شود و بخشی از فراگیران به صورت غیر حضوری در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام خالق‌پور یکی از خدمات ارزشمند المصطفی را آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت جامعه المصطفی بیش از ۳۰۰ هزار نفر زبان فارسی را آموخته‌اند که این دستاورد، ظرفیت بسیار خوبی را برای بخش‌های مختلف کشور پدید آورده است.

انتهای پیام
captcha