توسعه همکاری میان جامعه المصطفی و دانشگاه عدالت
کد خبر: 4193938
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

توسعه همکاری میان جامعه المصطفی و دانشگاه عدالت

تفاهم‌نامه همکاری میان جامعه المصطفی و دانشگاه عدالت با حضور رؤسای دو دانشگاه به امضا رسید.

توسعه همکاری میان جامعه المصطفی و دانشگاه عدالت

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، شامگاه یکشنبه ۲۴ دی‌ماه در نشست مشترک با رئیس و معاونان دانشگاه عدالت، به معرفی جامعه المصطفی العالمیه و پیشینه این مرکز علمی بین‌المللی پرداخت و اظهار کرد: فراگیران جامعه المصطفی به دو شیوه آکادمیک دانشگاهی و نظام سطوح حوزوی به تحصیل در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی مشغول هستند و مدارک المصطفی با مجوز و تأیید وزارت علوم صادر می‌شود.

وی با اشاره به عضویت جامعه المصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۵۰ تفاهم‌نامه و قرار همکاری میان المصطفی و مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی به امضا رسیده است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری میان المصطفی و دانشگاه‌های مختلف جهان از جمله برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و برپایی همایش‌های بین‌المللی، گفت: المصطفی از تجربیات بسیار ارزشمندی در عرصه بین‌المللی بهره‌مند است و آمادگی دارد این ظرفیت را در اختیار سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار دهد.

وی پذیرش طلاب از مذاهب مختلف اسلامی با رویکرد تقریبی و مقارن را یکی از ویژگی‌های ممتاز جامعه المصطفی در میان مراکز علمی دینی در جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: طلاب المصطفی با نگاه تقریب، وحدت اسلامی و همزیستی مسالمت‌آمیز با پیروان سایر ادیان و مذاهب پرورش می‌یابند که این راهبرد امروز مورد توجه بسیاری از کشور‌های جهان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۵ ملیت در مراکز داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی، ابراز کرد: المصطفی به لحاظ تنوع ملیتی در کشور بی‌نظیر است و این سرمایه ارزشمند در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک مواجهه تمدنی میان تمدن مادی غرب و گفتمان تمدن اسلامی هستیم که انقلاب اسلامی پرچمدار آن به شمار می‌آید و تمام دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران از ناحیه همین مسئله نشأت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی نیز به اذعان مقامات خود، پرچمدار تمدن مادی غرب برای مقابله با احیای تمدن اسلامی است و به همین جهت با پشتیبانی بی‌حد و حصر کشور‌های سلطه‌گر به جنایت بی‌رحمانه علیه مسلمانان دامن می‌زند.

رئیس جامعه المصطفی، مراکز علمی بین‌المللی را یک راهبرد مهم برای پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در جهان دانست و بر اساس این رسالت، جامعه المصطفی را آماده همکاری همه جانبه با مراکز علمی و دانشگاهی کشور خواند.

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی، رئیس دانشگاه عدالت گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه تحت اشراف خود ارائه کرد.

یادآور می‌شود، در پایان تفاهم‌نامه همکاری میان جامعه المصطفی و دانشگاه عدالت به امضای دو طرف رسید.

انتهای پیام
captcha