پیام رئیس دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت روز شهدای دانشجو
کد خبر: 4192415
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

پیام رئیس دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت روز شهدای دانشجو

فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پیامی ۱۶ دی ماه «روز شهدای دانشجو» را گرامی داشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در پیام فرهاد دانشجو آمده است:

بسم رب الشهداء و الصديقين

«دانشجویان‌ شهید در شمار سرآمدان‌ ایمان‌ و ایثار آگاهانه‌ بوده‌اند، ستارگان‌ همیشه‌ درخشانی‌ هستند که‌ هر جویای‌ حقیقت‌ می‌تواند راه‌ خویش‌ را با آنان‌ بیابد»( مقام معظم رهبری _ ۱۵ دی ۱۳۸۱)

شهادت پاداش کسانی است که لحظه لحظه حیات دنیایی را وقف نگاه و رضایت الهی کرده و خالصانه و خاضعانه عمل می‌کنند. لازمه تحقق شهادت، ایمان، تقوا، اخلاص، تلاش، شجاعت و مجاهدت در راه خداوند است. مادامی که در تمام مسیر زندگی، نیت فقط رضایت خداست و ارزش‌های والای معنوی در وجود انسان متجلی و متعالی می‌شوند، خداوند با هدیه شهادت، خریدار انسان خواهد بود.

هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی‌های اقشار مختلف ملت ایران بود. دانشجویان نیز به عنوان جویندگان علم و دانش و حق و حقیقت، از این قافله عقب نماندند و از پیشگامان عرصه دفاع از جان، مال و ناموس ملت و مرز و بوم ایران عزیز بودند و در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی و در ۱۶ دی‌ماه ۱۳۵۹ در هویزه حماسه آفریدند. روزی که سیدمحمد حسین علم‌الهدی، از دانشجویان پیرو خط امام(ره) و جمعی از دانشجویان، همراه با نیروهای سپاه، ارتش و بسیج مقابل تهاجم دشمن بعثی ایستادند و با مجاهدت‌ و رشادت‌های خود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

۱۶ دی‌ماه از آن زمان تاکنون یادآور حماسه‌آفرینی‌های دانشجویان است و این روز به پاس ایثارگری‌های آن‌ها «روز شهدای دانشجو»نامگذاری شد.

جامعه دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دره التاج دانشگاه‌های ایران و دانشگاه مولود انقلاب، ضمن گرامیداشت روز شهدای دانشجو و یاد و خاطره دانشجویان و دانشمندان شهید، از خداوند متعال توفیق پایبندی به سیره والای شهدا به ویژه شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و دانش را خواستار است. 

ومن‌الله التوفیق
۱۶ دی ۱۴۰۲
انتهای پیام
captcha