مرحوم کاظمی‌آشتیانی الگوی فرهنگی و مدیریت جهادی بود
کد خبر: 4190272
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
معاون جهاد دانشگاهی کشور:

مرحوم کاظمی‌آشتیانی الگوی فرهنگی و مدیریت جهادی بود

حسن فارسی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد خط‌شکن است، از مرحوم سعید کاظمی‌آشتیانی به عنوان الگوی فرهنگی و مدیریت جهادی یاد کرد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ، مدیریت جهادی و سلول‌های بنیادی خط‌شکن بود و ضرورت دارد دشمن‌شکنی نیز در این نهاد انقلابی مورد توجه جهادگران باشد.

حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از لرستان، حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی لرستان که امروز، ششم دی ماه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های لرستان در سالن همایش‌های سردار قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه علم، فناوری و فرهنگ یک نهاد خط‌شکن بوده و امیدواریم در آینده نیز این خط‌شکنی خود را حفظ کند.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد خط‌شکن است، از مرحوم سعید کاظمی‌آشتیانی به‌عنوان الگوی فرهنگی و مدیریت جهادی یاد کرد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ، مدیریت جهادی و سلول‌های بنیادی خط‌شکن بود و ضرورت دارد دشمن‌شکنی نیز در این نهاد انقلابی مورد توجه جهادگران باشد.

فارسی ادامه داد: انتظاری که مقام معظم رهبری به عنوان مهم‌ترین و بهترین حامی جهاد دانشگاهی از این نهاد دارد، همین خط‌شکنی و البته در کنار آن دشمن‌شکنی است، اگر فعالیت و کار جهادی به معنای کامل صورت بگیرد قطعاً دشمن‌شکن خواهد بود کما اینکه فعالیت همکاران ما به مدیریت دکتر آشتیانی در پژوهشگاه رویان هر دوی این ویژگی‌ها را داشت.

معاون جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: در بحث سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی زمانی که دیدند ایران در حال توسعه و گسترش است، تحریم‌های علمی را علیه ما گسترش دادند، حتی دنبال این بودند که مانند انرژی هسته‌ای برای این حوزه نیز شورای حکام ایجاد کنند که هر کشوری نتواند در این حوزه‌ها قدم بگذارد.

وی با اشاره به اینکه هویت جهاد دانشگاهی انقلابی با کمترین هزینه‌ها برای کشور بوده است، بیان کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت 25 درصد هزینه‌های ما از طریق بودجه دولتی بوده و در قبال آن کار تحویل جامعه داده‌ایم که الگوی کار در جهاد دانشگاهی است و برای عبور از گره‌ها باید این مدل را الگویی برای خود قرار دهیم.

فارسی با اشاره به اینکه دکتر آشتیانی در انجام کارها خود را فراموش می‌کرد، ادامه داد: این ویژگی باعث شده بود که خودش خطی درمورد خودش ننویسد اما دیگران برای او کتاب‌ها بنویسند.

معاون جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه نگاه به افق‌های دورتر از دیگر ویژگی‌های افراد جهادی است، افزود: باید خیلی از خطرات را به جان بخریم چیزی که دکتر کاظیم آشتیانی این کار را انجام داده است.

وی خطاب به مسئولان استانی حاضر در جلسه گفت: شبکه علمی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با تمام ظرفیت در خدمت شماست، ممکن است شما نیازی داشته باشید که حوزه تخصصی آن در لرستان نباشد و ما آمادگی داریم که آن فناوری را از استان‌های دیگر به لرستان بیاوریم.

انتهای پیام
captcha