موضوع افزایش جمعیت تبدیل به باور شود
کد خبر: 4189262
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
استاندار لرستان:

موضوع افزایش جمعیت تبدیل به باور شود

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خلا جدی در حوزه ارائه راهکار در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری وجود دارد، گفت: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید به باور تبدیل شود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان پنج‌شنبه، ۳۰ آذرماه در یک‌صد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه خلاء جدی در حوزه ارائه راهکار در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری وجود دارد، افزود: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید به باور تبدیل شود.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت استخدامی چندین برابر دهه ۶۰ شده و در مقابل فرزندآوری کاهش یافته است اما با در نظر گرفتن اینکه آینده نیازمند جوانان می‌باشد باید فرزندآوری را جدی دنبال کنیم.

زیویار افزود: فرزندان از امکانات اشباع شده‌اند و راضی نیستند در کنار خانواده تشکیل زندگی دهند که باید این فرهنگ تغییر کند و جوانان با مسائل ازدواج، ساده‌تر برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود، گفت: لرستان امکانات محدودی دارد و در بحث تأمین زمین و تهیه مسکن به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط مناسبی نداریم و موانع پرداخت تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها باید برطرف شود.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه باید کارگروهی در تهیه مسکن و وام ازدواج تشکیل شود و تنها به مصوبات جلسات اکتفا نکنیم، اضافه کرد: انجام اقدامات اعتقادی در جامعه باید پررنگ باشد.

وی افزود: تهدیدی که اکنون کشور را در برگرفته درباره فرزندآوری است که بار سنگینی از انتظارات انباشته‌ شده در استان‌ها بر دوش دولت است و در این راستا باید کمک کنیم.

زیویار اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های متعدد از جمله کار رسانه‌ای، تبلیغات و آموزش‌های چهره به چهره محقق می‌شود که برنامه‌های آموزشی باید کارشناسی و به گونه‌ای باشد که به خوبی مخاطبان را به موضوع فرزندآوری ترغیب کند.

استاندار لرستان با اشاره به تأثیرات منفی پیری جمعیت، گفت: همه ما درباره ترویج جوانی جمعیت، مسئول هستیم و تمام دستگاه‌ها موظف هستند در این راه از همه امکانات خود استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha