روح حماسی را در قالب اشعار میان نسل جوان امروزی زنده نگه داریم
کد خبر: 4189010
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

روح حماسی را در قالب اشعار میان نسل جوان امروزی زنده نگه داریم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سروده‌های هشت سال دفاع مقدس در هویت‌بخشی و تبلور روح شجاعت و ایجاد روح حماسی در میان نسل جوان دخالت داشت افزود: باید این روحیه را با اشعارمان میان نسل جوان امروزی زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، شامگاه 28 آذر ماه در مراسم محفل شعر فاطمی با اشاره به ظرفیت‌های خوب لرستان در حوزه شعر آیینی گفت: در لرستان شاعران آیینی وجود دارند که به مراتب بالایی رسیدند و نسل جوان این استان به اشعاری که مضامین آنها اخلاقی، معنوی، حماسی و عرفانی است و محتوای آن‌ها جنبه شور و شعور دارد، روی آورده‌اند.

وی برگزاری محافل شعر تخصصی را به منظور دانش‌افزایی شاعران ضروری دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه مضامین اشعاری که در این‌گونه محافل قرائت می‌شود محتوای انسانی، معنوی، عرفانی و اخلاقی دارد و می‌تواند در هویت‌بخشی عزت‌آفرینی و افتخارآفرینی میان نسل جوان نیز تأثیرگذار باشد لازم است برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد و این‌گونه محافل نیز برای عموم مردم برگزار شود.

شاهرخی شعر را یک رسانه دانست و افزود: شاعران که چنین استعدادی دارند و از این فن رسانه برخوردار هستند تکلیف متوجه آن‌هاست، چرا که زمانی کسی صاحب یک فن و تخصص می‌شود برای او ایجاد تکلیف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: کسی که دانش، دانایی و توانایی دارد و این دانایی و توانایی را می‌تواند در خدمت جامعه و بشریت قرار بدهد تکلیف متوجه اوست بنابراین لازم است با همکاری مؤسسات فرهنگی، هنری و مذهبی محافل شعر در سطح عموم تشکیل و گسترش یابد. 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اشعاری که در این محفل شنیدیم برگرفته از آیات، روایات و تاریخ متقن است و این جای تحسین دارد، افزود: شاعران بزرگ همچون فردوسی، مولوی، حافظ، سعدی، نظامی و ثنایی به گونه‌ای شعرهای آیینی سروده‌اند و یک سرمایه معنوی و گنجینه ارزشمند هستند که در هویت‌بخشی نسبت به تمدن اسلامی ایرانی اثرگذار است.

وی با تاکید بر حفظ آثار ارزشمند شاعران بزرگ گفت: باید این گنجینه ارزشمند را استمرار ببخشیم و با فنونی که در شعر لازم است با حفظ اخلاق انسانی و معنویت و جنبه حماسی، شعر را در سطح جامعه گسترش دهیم. 

شاهرخی با اشاره به اینکه سروده‌های هشت سال دفاع مقدس در هویت‌بخشی و تبلور روح شجاعت و ایجاد روح حماسی در میان نسل جوان دخالت داشت افزود: باید این روحیه را با اشعارمان میان نسل جوان امروزی زنده نگه داریم.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه هرساله تلاش کردیم در جشنواره‌های فرهنگی هنری ستاد نماز جمعه به مناسبت ۵ مرداد سالروز اولین برگزاری نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ شعر یکی از قسمت‌های اصلی جشنواره باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه استقبال خوبی از این جشنواره در سطح استان صورت می‌گیرد و حدود پنج هزار نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند این آمادگی وجود دارد با همکاری موسسات فرهنگی هنری دامنه جشنواره گسترش پیدا کند و آن را در سطح ملی برگزار کنیم که شعر نیز به عنوان یکی از بخش‌های این جشنواره آثار معنوی و سازنده‌ای را به عنوان یک رسانه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha