تیم‌های برگزیده مسابقات ملی مناظره دانشجویان در لرستان معرفی شدند
کد خبر: 4186204
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

تیم‌های برگزیده مسابقات ملی مناظره دانشجویان در لرستان معرفی شدند

سه تیم شهریار از دانشگاه لرستان، مبین از دانشگاه فرهنگیان لرستان و فونیکس از دانشگاه علوم پزشکی لرستان با کسب رتبه‌های اول تا سوم به مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران راه یافتند.

اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مرحله نهایی دوازدهمین دوره مرحله استانی مناظرات دانشجویان ایران (نشان خواجه‌نصرالدین طوسی) استان لرستان عصر سه‎شنبه، 14 آذرماه با موضوع «یاس‌آفرینی دشمن عامل اصلی تمایل به مهاجرت در میان جوانان است» با داوری اسماعیل‌زاده، دکترای جامعه‌شناسی، حجت‌الاسلام مرادیان، دکترای معارف و صادقی ملکی، دکترای اندیشه سیاسی با حضور دو تیم موافق (گروه مبین از دانشگاه فرهنگیان لرستان) و تیم مخالف (گروه شهریار از دانشگاه لرستان) در سالن شهید ابراهیمی واقع در ساختمان شهید سلیمانی مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

این دوره از مسابقات با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سازمان دانشجویان جهاد‌دانشگاهی لرستان و دانشگاه‌های لرستان از 11 تا 14 آذرماه در دانشگاه لرستان برگزار شد و طی مراسمی که با آیین اختتامیه همراه بود با حضور علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان لرستان از تیم‌های برتر این دوره از مسابقات تجلیل شد.

فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان در آیین اختتامیه با اشاره به اهمیت مناظرات دانشجویی، و اینکه مناظره باعث می‎شود دانشجو مطالبه‌گر باشد، گفت: فلسفه دانشگاه و دانشجو مطالبه‌گری است و برگزاری برنامه‌هایی از این دست باعث می‎شود دانشجویان نسبت به خیلی از مسائل در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، خود را دخیل بدانند.

وی با بیان اینکه آینده مملکت به دست دانشجویان ساخته می‎شود، لذا قشر دانشجو باید همواره تمرین و ممارست داشته باشد، اضافه کرد: دانشجو باید نسبت به منافع استانی، ملی و فراملی دغدغه داشته باشد، چراکه این دغدغه باعث می‎شود استان و کشوری سربلند و موفق داشته باشیم.

در ادامه این آیین حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‎کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با اشاره به بالا رفتن نرخ سواد و پایین آمدن نرخ بیسوادی در کشور گفت: لازم است دانشجویان در زمینه بالا بردن ظرفیت گفت‌وگو و دیالوگ در خود تلاش کنند تا شاهد شکل‌گیری دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهای مختلفی در سطح دانشگاه باشیم.

در ادامه نیز علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه یکی از بسامدهای قرآن کریم گفت‌وگو است، گفت: در این کتاب آسمانی از نظر ساختار، شکل و محتوا گفت‌وگوهای فراوانی وجود دارد که دانشجویان می‎توانند در مناظرات و گفت‌وگوها و دیالوگ‌ها از آنها بهره ببرند.

وی به آیات 60 تا 82 سوره کهف که مربوط به داستان حضرت موسی(ع) با حضرت خضر است اشاره کرد و ادامه داد: در این آیات دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهایی بین خضر و موسی(ع) وجود دارد که بسیار آموزنده است.

نظری با بیان اینکه در برخی از مناظرات دانشجویان شاهد تکه کلام هستیم که این بیانگر فقر واژگانی است، گفت: دانشجویان می‎توانند با مطالعه داستان‌های قرآنی و همچنین استفاده از اشعار حافظ، سعدی، مولانا در مناظرات موفق‌تر عمل کنند.

رئیس دانشگاه لرستان در خاتمه افزود: برای تقویت تیم‌های راه‌یافته به مرحله کشوری مناظرات دانشجویی در نظر داریم کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی را با حضور اساتید مختلف برای تیم‌های مناظره برگزار کنیم تا با ورود به بحث و خروج از بحث در مناظرات بیشتر آشنا شوند.

در این مسابقات که تعداد 27 تیم، 18 داور و 108 دانشجو از دانشگاه‌های استان لرستان در آن شرکت داشتند، براساس رأی هیئت‌داوران تیم شهریار از دانشگاه لرستان به رتبه اول دست یافت و تیم مبین از دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز دوم شد و تیم فونیکس از دانشگاه علوم پزشکی لرستان به رتبه سوم و تیم امام موسی صدر از دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز چهارم شد که سه تیم اول، دوم و سوم به مرحله کشوری این مسابقات راه می‎یابند.

انتهای پیام
captcha