هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر برگزار شد
کد خبر: 4184911
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر برگزار شد

هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر امروز، هشتم آذرماه با حضور مسئولان سازمان بسیج مستضعفین در محل سالن پنجم آذرماه این سازمان برگزار شد.

هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر سازمان بسیج مستضعفین امروز، هشتم آذرماه در محل سالن پنجم آذر سازمان بسیج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ مقداد فرمانی، دبیر اشراف کلی فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین ضمن عرض خیر مقدم به حضار در مراسم، اظهار کرد: با ابلاغ فرمان اعتلای بسیج تمام تلاش اشراف، رصد جامع برای تحقق اهداف بسیج بوده و امروز برنامه‌های اشراف در سلسله مراتب بسیج مستقر است که از بالاترین سطح تا پایگاه‌های مقاومت قرار دارد.

وی افزود: امروز نظام رصد و پایش در مرحله دوم استقرار به نواحی مقاومت تسری یافته است و امروز ۳۲ موضوع معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های اقشار بسیج در نواحی مقاومت مورد رصد قرار می‌گیرند. در اشراف مصمم هستیم که حق و تکلیف رده‌های نظارت‌کننده و نظارت‌شونده را با دقت ادا کنیم.

فرمانی ادامه داد: با همکاری پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت که از تخصص لازم در موضوعات برخوردار هستند، برای اتقان گزارشات بهره برده و به دنبال نزدیک شدن ستاد تا صف بسیج در مأموریت‌های مختلف هستیم. با توجه به تنوع محیط تعاملی بسیج در سطوح مختلف جامعه ضمن تکمیل چرخه اشراف در لایه‌های مختلف، می‌توان به کشف افق‌های جدید مدیریتی و عرصه‌های مختلف اجتماعی دست یافت.

وی اظهار کرد: در این زمینه اتخاذ رویکرد مردمی در انتخاب گزاره‌های الگو در بدنه جامعه را جامه عمل پوشاندیم. در این جشنواره، شرکت‌کنندگان همانند الگوی بسیج در دفاع مقدس به صورت ترکیب جمعیتی شامل بسیج سازمانی و غیر سازمانی حضور دارند. امروز دایره بسیج، آحاد جامعه اسلامی را در بر می‌گیرد. توفیق همگان را در حفظ حراست از انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان (عج) را از درگاه الهی خواستارم.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای گروه سرود مدرسه عشق، برنامه ابلاغ آغاز رزمایش سراسری جهادگران فاطمی ۳ با فرمان رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با رمز یا فاطمه زهرا (س) اجرا شد.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی طی سخنانی در رابطه با این طرح سراسری اظهار کرد: با تدابیر ریاست سازمان بسیج مستضعفین برای انسجام‌بخشی بین گروه‌های جهادی و هدفمندی در محرومیت‌زدایی در بازه زمانی کوتاه به مناطق حاشیه‌ای شهرها، رزمایش جهادگران فاطمی طراحی و اجرا شد.

وی افزود: سال گذشته این رزمایش در دو نوبت اجرا شد و پیش‌بینی ما حضور هفت تا هشت هزار گروه جهادی در طرح بود که در انتهای سال مشخص شد که ۱۸ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی ۱ و ۲ حضور داشتند. برای سال جاری رزمایش جهادگران فاطمی ۳ بین استان‌ها و در سه مقطع زمانی اردیبهشت‌ماه، مردادماه و هفته بسیج اجرا می‌شود که تعداد ۱۳ هزار گروه جهادی شامل ۱۱۰ هزار جهادگر در هزار نقطه محروم به خدمت‌رسانی به محرومان پرداخته و می‌پردازند.

زهرایی بیان کرد: در این رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی حضور داشته و فعالیت می‌کنند. جهادگران در این رزمایش ثابت کردند که در بازه زمانی کوتاه می‌توانند مردم را مملو از شادی کرده و به آن‌ها خدمت کنند. امروز نیز ۱۵ ناحیه بسیج در حال آمادگی برای اجرای رزمایش بوده و آماده ابلاغ دستور ریاست سازمان بسیج مستضعفین هستند تا برنامه خود را آغاز کنند.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای برنامه تئاتر یک نفره از سوی یکی از بانوان بسیجی، حجت‌الاسلام رضایی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی بیان کرد: امروز باید در افزایش معنویت و ادای اذکار سبقت بگیریم. معنویت، توکل و بصیرت‌افزایی باید در دستور کار ما باشد. پیامبر (ص) فرمودند که سه گروه در دنیا و آخرت آرامش دارند. کسانی که غمی از دیگران برمی‌دارند. کسانی که صلوات فراوان بر پیامبر و خاندان او بفرستند و گروهی که نام پیامبر (ص) را در هر جا زنده و بیان می‌کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) ویژگی‌های بسیجیان را با توجه به آیات قرآن کریم بیان کردند. طبق بیان امام (ره) بسیجیان خدا را دوست دارند و خدا هم آن‌ها را دوست دارد. در برابر مردم محروم، سرپایین و در برابر استکبار سربلند هستند. همچنین، بسیجیان تمام زندگی خود را صرف اخلاص و جهاد برای خدا می‌کنند. بسیجیان همچنین، از هیچ ملامتگری نگران نشده و محکم در مسیر خود ایستاده‌اند.

رضایی با بیان اینکه بسیجیان همیشه امید داشته و امیدآفرین بوده‌اند، گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا (س) قرار داریم. حضرت زهرا (س) در عالم رویا به مادر شیخ جعفر کاشف‌الغطا که به دنبال تاریخ دقیق زمان شهادت حضرت زهرا (س) بود، فرمودند که چه می‌شود شیعیان برای ما دو بار شهادت بگیرند. امروز همه باید به اهل بیت (ع) توسل کرده و در مسیر خود پایدار باشیم.

در ادامه این مراسم، برنامه تئاتر با عنوان شهید غواص از سوی گروه نمایشی روایت فتح، گروه برگزیده جشنواره‌های تئاتر مقاومت و سردار آسمانی اجرا شد. همچنین، در ادامه نیز برنامه مداحی از سوی، ولی الله کلامی، مداح اهل بیت (ع) اجرا شد.

همچنین، در ادامه برگزاری این مراسم نیز برنامه رونمایی از مستندات تولید شده بنیاد فرهنگی روایت فتح با عناوین آه و آینه (روایتی از نقش تاریخی هیئت‌های مذهبی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی) و حلقه‌های باروتی (تاریخچه سینمای جنگ و دفاع مقدس در قبل و بعد از انقلاب اسلامی) با حضور مسئولان سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ادامه، سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مالک اشتر و نیز عرض خیرمقدم به حضار در مراسم بیان کرد: امروز توفیق داشتیم که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از بیانات نورانی ایشان بهره بردیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به خوبی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشته و نسبت به خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی اقدام کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دیگر مسئولان این نهاد انقلابی، از برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر سازمان بسیج مستضعفین و نیز خانواده شهدای مدافع حرم و فعالان حوزه مقاومت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha