نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سعادت پرور برگزار می‌شود
کد خبر: 4184764
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سعادت پرور برگزار می‌شود

قائم مقام مؤسسه برهان از برگزاری مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور در شهر قم خبر داد.

ارسال/ نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله رئیسی؛ قائم مقام مؤسسه برهان در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه ۵ آذرماه سالروز ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله سعادت‌پرور تهرانی بود، گفت: مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد مرحوم آیت‌الله شیخ علی آقای سعادت‌پرور ۹ آذرماه بعد از نماز عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. 

رئیسی ادامه داد: در این مراسم که با حضور مسئولان استانی، شخصیت‌های حوزوی، اساتید و طلاب حوزه همچنین اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم برگزار خواهد شد حجت‌الاسلام و المسلمین ایوبی از شاگردان آن مرحوم سخنرانی می‌کند و حاج عباس حیدرزاده به مداحی خواهد پرداخت. 

وی با بیان اینکه این مراسم از سوی موسسه فرهنگی پژوهشی اندیشه سعادت، بیت مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور و موسسه معارفی فقهی برهان برگزار می‌شود به معرفی آن مرحوم پرداخت و اظهار کرد: ایشان در نوجوانی به حلقه درس مرحوم حاج شیخ محمد حسین زاهد پیوست، سپس در محضر مرحوم آیت‌‌الله حاج شیخ علی‌اکبر برهان دروس مقدماتی حوزه را فراگرفت.

رئیسی با بیان اینکه ایشان در شهر مقدس قم از محضر اساتید بزرگی چون حضرت آیت‌‌الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی، مرحوم آیت‌‌الله سلطانی و مرحوم آیت‌‌الله‌ العظمی مرعشی نجفی، بهره برد و تا مرحله اجتهاد پیش رفت، اضافه کرد: مدت ۳۰ سال در محضر علامه طباطبایی به طور خصوصی حضور یافت و به‌ واسطه انجام دستورات اخلاقی و درک فیوضات روحانی، به درجاتی از عرفان و معنویت دست یافت تا جایی مرحوم علامه بعضی از شاگردانشان را به ایشان ارجاع می‌دادند.

قائم مقام مؤسسه برهان، ادامه داد: این عالم زاهد و وارسته در سحرگاه پنجشنبه دوازدهم شوال ۱۴۲۵ برابر ۵ آذر ۱۳۸۳ دار فانی را وداع کرد و بدن ایشان پس از نماز به امامت آیت‌الله بهجت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 

یادآور می‌شود، آثار قلمی به‌ یادگار مانده از وی که بخش زیادی از آن میراث شفاهی علامه طباطبایی است عبارت‌اند از:

۱- مجموعه نفیس و گرانقدر شرح غزلیات حافظ باعنوان «جمال آفتاب» این کتاب از معدود آثار قلمی است که باتوجه به مراحل سیر و سلوک عرفانی و حالات روحانی حافظ دیوان وی را شرح کرده است.

۲- قرآن و فطرت (تفسیری گرانقدر از قرآن کریم است که بر محوریت فطرت توحیدی انجام گرفته است)

۳- جلوه نور؛ در فضایل معنوی و توحیدی حضرت فاطمه زهرا(س)

۴ - فروغ شهادت؛ تحقیقی نو در زمینه نهضت حسینی

۵ - سرالإسراء؛ شرح و تفسیر حدیث شریف معراج

۶ - نور هدایت شرح معارف ادعیه بر اساس اقبال الاعمال

۷ - رازدل؛ تقریر بیانات مرحوم علامه طباطبایی در شرح گلشن‌ راز، اثر مرحوم شبستری

۸ - پاسداران حریم عشق؛ مجموعه کلمات عرفا

۹- ثمرات حیات (یادداشت هایی از جلسات اخلاقی و عرفانی علامه طباطبایی)

۱۰ – الشموس المضیئه (ظهور نور) تحقیقی نو و مستند پیرامون وقایع دوره غیبت و ایام ظهور امام زمان(عج) و رجعت امامان (ع)

۱۱-رسائل عرفانی؛ شامل یازده رساله عرفانی و ...

انتهای پیام
captcha