تجلیل از خانواده شهید باقر رادمردیان با اجرای طرح «یاد یار»
کد خبر: 4180633
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

تجلیل از خانواده شهید باقر رادمردیان با اجرای طرح «یاد یار»

دومین دوره طرح ملی «یاد یار» و دیدار با خانواده شهید «باقر رادمردیان» با حضور جمعی از مسئولان استانی در منزل خواهر این شهید دانشجو برگزار شد.

تجلیل از خانواده شهیدباقر رادمردیانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی لرستان، رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس و اعضای جهاددانشگاهی واحد لرستان و دانشجویان در راستای اجرای دومین دوره طرح ملی «یاد یار»، طی مراسمی روز 16 آبان‌ماه با خانواده شهید دانشجو «باقر رادمردیان» دیدار کردند.

این طرح از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان با همکاری مرکز فرهنگی ـ دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی در منزل خواهر شهید باقر رادمردیان با هدف شناسایی، معرفی و تجلیل از شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری برگزار شد.

فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان در این دیدار با بیان اینکه به پشتوانه شهداست که امروز ما دور هم به راحتی نشسته و گرد‌هم آمده‌ایم، گفت: علی‌رغم اینکه چند دهه از جنگ گذشته، اما یاد و نام شهدا همچنان زنده است، زیرا ما اعتقاد داریم شهدا زنده‌اند و برای کشور عظمت‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌واسطه خون شهداست که امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل غاصب و کودک‌کش روز به روز ضعیف و شکسته شده و می‌شود، اضافه کرد: شهدا از عزیزترین داشته‌ خود یعنی جانشان گذشتند تا ما در آرامش باشیم و مسئولان باید همیشه یاد و راه این عزیزان را مدنظر داشته و با خدمت‌رسانی به مردم ادامه‌دهنده راهشان باشند.

فرامرزیان با یادآوری اینکه شهدا زنده‌اند و برای کشور عظمت‌آفرینی می‌کنند و جریان انقلاب اسلامی و راه شهید رادمردیان و مسیر شهید سلیمانی‌ همچنان ادامه دارد، گفت: همه شهدای ما به خانواده و عزیزان خود تعلق خاطر داشتند، شهید رادمردیان و همه شهیدان نظام مقدس جمهوری اسلامی به این درجه از پختگی و تعالی رسیدند که تعلقات دنیوی را پشت سر گذاشتند و عمل به وظیفه و تکلیف الهی را در اولویت قرار دادند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان اظهار کرد: پرداختن به نقش و جایگاه اثرگذار شهدا و تبیین سیره عملی آنها در عرصه خدمت‌رسانی به بشریت و انقلاب اسلامی و همچنین آغاز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ دانشگاهی استان با رویکردهای جدید باید انجام شود.

فرامرزیان شهدا را الگوهای ماندگاری در همه کمالات و خصائل انسانی توصیف کرد و با تأکید بر مطالعه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا گفت: ایمان راسخ، ارتباط با خدا، شب زنده‌داری، ولایت‌مداری، مهرورزی، خوش‌فکری و خوش‌خلقی، ادب و متانت، صبوری و شجاعت، سخت‌کوشی و مجاهدت، حرکت در صراط مستقیم و ثبات قدم، ارتباط صمیمی با دیگران و ارادت به خاندان عصمت و طهارت از جمله ویژگی‌های بارز شهیدان است.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان ادامه داد: برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدا باید اقدامات گسترده‌ای انجام شود و برگزاری چنین فعالیت و سرکشی‌هایی از این دست باید ده‌ها برابر و مستمر باشد تا فرهنگ فداکاری، ایثار و معنویت همواره در جامعه غالب باشد.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، کریم خورشیدوند، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، محمدرضا جعفری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، هدایایی به رسم یادبود به خانواده‌ شهید دانشجو «باقر رادمردیان» اعطا شد.

یادآور می‌شود، شهید باقر رادمردیان از دانشجویان رشته مهندسی شیمی و رتبه ۱۰۰ دانشگاه صنعتی شریف و از نظر علمی یکی از نخبگان و افراد برجسته کشور بود. وی به دعوت بیانگذار جمهوری اسلامی برای حضور در جبهه حق و دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام لبیک گفت و در سن ۲۰ سالگی به جبهه اعزام و در عملیات مرصاد به دست منافقین کوردل در سن ۲۱ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha