روزشمار هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ۲۰۲۳
کد خبر: 4177089
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

روزشمار هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ۲۰۲۳

دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران برنامه‌های هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ۲۰۲۳ را اعلام کرد و گفت: این هفته تنها بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت موضوع سواد رسانه‌ای است، وگرنه سواد رسانه‌ای امری فرایندی و مستمر است.

روزشمار هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ۲۰۲۳به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران، معصومه نصیری، دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران  با بیان اینکه هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی هر سال از ۲۴ تا ۳۱ اکتبر (یکم تا نهم آبان) به صورت مشترک بین کشور‌های جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال این هفته با شعار «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در فضا‌های دیجیتال» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران به سیاق هر سال به برگزاری نشست‌های مختلفی با مشارکت رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اقدام خواهد کرد تا از این طریق ادبیات و دانش سواد رسانه‌ای توسعه یافته و منجر به درک ضرورت این دانش و مهارت ضروری برای زیست در جهان رسانه‌ای شده امروز شود.

نصیری با بیان اینکه براساس مصوبه جلسه اعضای شورای علمی، رؤسا و دبیران گروه‌های تخصصی و هیئت مدیره باشگاه روز‌های این هفته به ترتیب زیر نام‌گذاری شده است که نشست‌ها و فعالیت‌های این مجموعه بر مبنای این نام‌گذاری پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: یکم آبان: «فضای دیجیتال؛ بایسته‌های زیست در عصر رسانه»، دوم آبان: «فضای دیجیتال؛ خانواده و سبک زندگی»، سوم آبان: «فضای دیجیتال ـ اخبار جعلی و فریب افکار عمومی»، چهارم آبان: «فضای دیجیتال؛ بایسته‌های سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی»، پنجم آبان: «فضای دیجیتال؛ مصرف رسانه‌ای کودک و نوجوان»، ششم آبان: «فضای دیجیتال؛ فرهنگ شهرت و الگوی فرهنگی»، هفتم آبان: «فضای دیجیتال؛ جنگ‌های رسانه‌پایه»، هشتم آبان: «فضای دیجیتال؛ هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای» و نهم آبان: «فضای دیجیتال؛ حقوق و امنیت» نامگذاری شده است.

نشست‌های تخصصی سواد رسانه‌ای

وی ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی «سواد رسانه‌ای و هوش مصنوعی» در دانشگاه علامه طباطبایی، برگزاری جشنواره «کودک و فضای دیجیتال» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری چند نشست نخبگانی در خبرگزاری‌های کشور، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع فضای دیجیتال و سواد رسانه‌ای و… از جمله برخی از فعالیت باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران به این مناسبت است.

دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران تصریح کرد: موضوع سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی موضوعی نیازمند آموزش در کشور و برای گروه‌های هدف و مخاطبان مختلف است. به جهت تنوع و تکثر رسانه و محتوا‌های رسانه‌ای این توجه به این مهم امری ضروری است و قابل تعلل نیست. این هفته تنها بهانه‌ای جهت یادآوری اهمیت موضوع است و الا سواد رسانه‌ای امری فرایندی و مستمر است.

انتهای پیام
captcha