برگزاری سی و پنجمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن
کد خبر: 4174065
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

برگزاری سی و پنجمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن

سی و پنجمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به منظور بررسی چهار دستور در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

برگزاری سی و پنجمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن

به گزارش ایکنا، سی و پنجمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم سه‌شنبه 18 مهرماه در دبیرخانه این ستاد در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

در این جلسه ابتدا گزارشی از عملکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حفظ قرآن ارائه می‌شود و در ادامه در مورد مجریان معرفی شده از سوی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت برای اجرای برنامه‌های مصوب تصمیم‌گیری خواهد شد.

از دیگر دستورهای این جلسه بررسی سیاست‌ها، شاخص‌ها و گزاره‌های اصلی در حوزه تولید آثار ترویجی فرهنگ قرآن کریم خواهد بود. این دستور از سوی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم ارائه شده است. 

بررسی طرح تشویق حافظان عمومی قرآن یکی دیگر از دستورهای سی و پنجمن جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم خواهد بود.    

از جمله اعضای حقوقی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن که مسئولیت دبیرخانه آن را سازمان اوقاف و امور خیریه بر عهده دارد، می‌توان به دبیران کمیسیون‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم(معاون قرآنی وزیر ارشاد)، آموزش عمومی قرآن کریم(معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش)، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نماینده دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مسئول دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوای نیروهای مسلح، مدیر شبکه قرآن، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، معاونت تعلیم و تربیت بسیج و ... اشاره کرد. 

انتهای پیام
captcha