رایزنان فرهنگی پیام‌های قرآنی را در قالب‌های مختلف به جهانیان برسانند
کد خبر: 4173913
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
مدیر کل بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد:

رایزنان فرهنگی پیام‌های قرآنی را در قالب‌های مختلف به جهانیان برسانند

مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی با تأکید بر اهمیت قالب‌های مختلف پیام‌های قرآنی، خوستار انتقال این پیام‌ها به صورت پویانمایی و موشن‌گرافی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی نیشابوری، مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دومین روز از نخستین اجلاس رایزنان منطقه‌ای ایران در کشورهای همسایه اظهار داشت: جایگاه، منزلت، اهمیت و برش قرآن مهم است که بدانیم چقدر معارف قرآنی داریم چرا که مهم‌ترین و برّاترین وسیله ما در تقریب مذاهب، قرآن است و عمیق‌ترین حرف ها در قرآن زده شده‌اند.

وی افزود: بنابراین جلسات و اعزام‌های قرآنی می‌تواند بدون حساسیت در دنیای اسلام و حتی خارج از آن برگزار شود.

نیشابوری همچنین گفت: طرح جامع قرآنی رسالات‌الله آماده شده است. معتقدیم پیام‌‌های خداوند به شکل کاربردی باید ترویج و ترجمه و به زبان هنر ارائه شود‌.

وی گفت: دو کار برای امسال شروع شده که یک بخش عمومی و ببیشتر کار ترویجی است و از این‌رو نهادها و مؤسسات و ظرفیت‌هایی که بتوانند پیام ‌های قرآنی را انتقال دهند و در قدم اول با انسان و با فطرت انسان سر و کار دارد، استخراج کردیم.

نیشابوری افزود: کسانی که علاقه‌مند به بحث‌های قرآنی هستند و بتوانند در بخش‌هایی همکاری کنند در چارچوب این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند. شبکه‌سازی فعالان قرآنی در این طرح دیده شده است.

وی افزود: همه ما نسبت به قرآن علاقه و عرق داریم امیدوارم در کشورهایی مانند پاکستان، قطر و عراق ظرفیت‌هایی که وجود دارد، شناسایی کنیم که بخشی از این کار متوقف بر همکاری بیشتر رایزنان فرهنگی است. باید حرف قرآن را به گوش همه و حتی کسانی که ممکن است از دیگر مجاری به گوششان خورده باشد برسانیم.

مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: در دیپلماسی قرآنی، ظرفیت‌های اثرگذار اگر شناسایی و هم افزایی داشته باشند این می‌تواند برای جهان اسلام هم آورده مهمی داشته باشد.

وی در عین حال گفت: ساماندهی امر تبلیغ در عرصه بین‌الملل (طرح وفود) نیز آماده شده است و اهدافی چون شبکه‌سازی مبلغان بومی و ارتقای سطح علمی ومهارتی حوزه علمیه و جامعه المصطفی را دنبال می‌کند.

مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با بیان این‌که قرارگاه بین‌المللی تبلیغ نیز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برقرار می‌شود، گفت: از حوزه علمیه و جامعه المصطفی جمع شدیم تا بتوانیم توان خود در حوزه مادی، نیروی انسانی و پژوهشی را هم‌افزایی کنیم تا کارهایی که انجام می‌دهیم کارهای دقیق‌تر و درست‌تری باشد.

نیشابوری همچنین از شبکه‌سازی مروجان دینی و تقویت و توسعه دیپلماسی قرآنی به عنوان دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha