والدین فرزندان خود را با جلسات قرآنی آشنا کنند
کد خبر: 4172919
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
نماینده ولی ‎فقیه در لرستان:

والدین فرزندان خود را با جلسات قرآنی آشنا کنند

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با تأکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را با قرآن و جلسات قرآنی آشنا و قلب آنان را با نور قرآن پیوند دهند، گفت: هر کودک، نوجوان و جوانی که قلب و دلش با قرآن پیوند بخورد در امنیت روانی و اخلاقی قرار می‌گیرد، دچار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود، رشد و کمال عقلانی و علمی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، 11 مهرماه در مراسم جشن ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و اختتامیه مسابقات قرآنی با عنوان «چلچراغ آیه‌ها» در خرم‎آباد برگزارشد، گفت: جایگاه پیامبر اسلام، جایگاه رفیع و با عظمتی است و امروز که سالروز ولادت آن پیامبر نور و رحمت و مهربانی است باید از هر زمان دیگر نسبت به آن وجود با عظمت، معرفت و محبت بیشتری کسب کنیم.

وی با اشاره به آیه 59 سوره نساء «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ ...»، افزود: قرین بودن نام اقدس باری‌تعالی و حضرت رسول اکرم(ص) حاکی از عظمت و جایگاه رفیع آن حضرت است، اینکه کلمه «أَطِيعُوا» برای پیامبر تکرار شده، حاکی از عظمت و بزرگی حضرت محمد(ص) است.

شاهرخی با بیان اینکه خدای متعال پیامبر اسلام(ص) را با جملات لطیف و با اکرام و احترام نظیر «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ» و «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ» یاد می‎کند که این حاکی از عمق شخصیت و جایگاه و منزلت و کرامت و شرافت پیامبراکرم(ص) است.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به آیه 31 سوره آل‌عمران «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» و 7 سوره حشر «... وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا...»، ادامه داد: این آیات حکایت از منزلت و عظمت پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) در پیشگاه خداوند متعال دارد.

شاهرخی با بیان اینکه تاریخ زندگانی پیامبر اسلام تاریخ پرفراز و نشیبی است، گفت: از زمانی‌ که از غار حرا پایین آمد و به رسالت مبعوث شد، آنچه که از مردم اذیت و آزار و تهدید شکنجه یاران بود دیدند، در شعب ابی‌طالب محاصره شدند، محافظی برای محافظت نداشتند، روی پوستین می‌خوابیدند، کسی حق خرید و فروش با آنها نداشت، حضرت خدیجه با امکانات مالی که داشت کمک‌هایی را در اختیار مسلمانان قرار می‌داد، گاهی عرب‌های جاهل متکبر، پیامبر را با آن همه تحریم و اذیت و آزار می‌خواستند از راه تطمیع، پیامبر اسلام را تسلیم خواسته‌ها ی خودشان کنند که موفق نبودند.

اخلاص، رمز موفقیت پیامبراسلام(ص) بود

وی با بیان اینکه دشمنان برای جانشینی آن حضرت نقشه می‌کشیدند، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) مردم خشن، متکبر و جاهل دارای عقاید خرافی را رام کرد و با این رنج‌ها، زحمت‌ها، تحریم‌ها و جنگ‌ها ولی بعد از 23 سال به آنجا رسید که وقتی وضو می‌گرفت مسلمانان نمی‌گذاشتند آب وضوی آن حضرت زمین بیفتد و به‌وسیله آن کسب تبرک می‌کردند.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان اضافه کرد: حال این سؤال مطرح است که راز موفقیت پیامبر اسلام(ص) چه بود؟ ما باید شرح حال انبیا و اولیا، مخصوصاً وجود مبارک پیامبر(ص) را مطالعه کنیم و دریابیم که چه شده، امروز دو میلیارد مسلمان پیرو او هستند.

وی افزود: امروزه می‌بینیم که یک انسان جاهل با حمایت از یک دولت زورگو و بی‌قانون به قرآن اهانت می‌کند، اما این‌چنین مورد غضب مسلمانان قرار می‌گیرد، بعد از 1400 سال سادات، فرزندان و نسل پیامبر(ص) مورد احترام هستند، علی‌رغم همه دشمنی‌ها و هتک حرمت‌ها این یک موفقیت بزرگ است، اما باید بدانیم راز موفقیت چه بود.

امام جمعه خرم‎آباد ادامه داد: یک راز این موفقیت اخلاص است، کار خدایی است هر کس کار خدایی انجام دهد کارش ماندگار می‌شود، کار با اخلاصی که حضرت امام علی(ع) از آموزه‌ها و تربیت شایسته پیامبر(ص) آموخت و در رکوع انگشترش را به مسکین داد، غذایش را به مسکین و یتیم و اسیر داد، این همان اخلاص بود، آنچه که رسول اکرم(ص) را ممتاز و برجسته می‌کند به‌خاطر همین اخلاص و کار خدایی است.

شاهرخی گفت: از زمان پیامبر اسلام(ص) تاکنون افراد طماع زیادی بودند که به سبب ممتاز بودن و با فضیلت بودن و محبوب بودن پیامبر(ص) به طمع افتادند و ادعای پیغمبری کردند، خداوند متعال به پیامبر(ص) معجزه جاویدی به نام قرآن می‌دهد، کتابی که در همه عصرها و نسل‌ها و هرچه زمان می‌گذرد حقایق آن آشکارتر می‌شود، چون قرآن کتاب حکمت و معرفت، انسان‌سازی و بیداری است.

نمانیده ولی ‎فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را با قرآن و جلسات قرآنی آشنا و قلب آنان را با نور قرآن پیوند دهند، بیان کرد: هر کودک، نوجوان و جوانی که قلب و دلش با قرآن پیوند بخورد در امنیت روانی و اخلاقی قرار می‌گیرد، دچار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود، رشد و کمال عقلانی و علمی پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha